arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۶۶۵۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۱۶ مهر ۱۳۹۵

اولین شهرهایی که خودران‌ها به آنجا می روند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
این روزها  تمام تلاش برای استفاده از خودران‌ها است و دولت‌های تلاش دارند تا زیرساخت‌ها و تجهیزات مناسب برای استفاده از خودران‌ها را مهیا کنند. آمریکا در سپتامبر اعلام کرد که قوانین برای حضور بدون راننده‌ها در خیابان‌ها و جاده‌های آمریکا تغییر خواهد کرد. 

به نقل از "فورچون" سن‌فرانسیسکو یکی از شهر هاست که در زمینه خودران ها فعالیت داشته است. گوگل حدود یک سال است که خودران‌های خود را در ناحیه "بی" Bay این شهر مستقر کرده و مدتی است که ناحیه ارزیابی و فعالیت آزمایش‌اش را به خیابان‌های دیگر گسترش داده است.

پتسبورگ نیز به عنوان ناحیه‌ای صنعتی در جنوب پنسیلوانیا در یک همکاری با دانشگاه کارنگی‌ملون در استفاده و ارزیابی مدل‌های مطالعاتی خودران‌ها پیشرو است. این دانشگاه در همکاری با گروه صنعتی "اوبر" سرویس‌های بدون راننده‌ای را در پیش گرفته است.

بوستون نیز اعلام کرده طرح آزمایشی استفاده از خودران‌ها را با همکاری مجمع اقتصاد جهانی اجرایی خواهد کرد. هدف این طرح دستیابی به حمل و نقل سریع، آسان، امنیت پیشرفته و حرکت به سوی سازماندهی پایدار است.

اولین شهرهایی که خودران‌ها به آنجا می روند
 
 
اولین شهرهایی که خودران‌ها به آنجا می روند
 
 
 

اما در خارج از آمریکا، سنگاپور استراتژی‌هایش را برای خلق شهر "خودروهای درخشان" دنبال می‌کند. سنگاپور قصد دارد اولین مکانی باشد که در جریانی محدود تاکسی‌های خودران را به کار می‌گیرد.

هلسینکی پایتخت فنلاند نیز در حال حاضر از اولین سامانه‌های خودران اتوبوس‌ها استفاده می‌کند. شهرهایی در ژاپن و انگلیس نیز در حال ارزیابی استفاده از خودروهای بی‌راننده هستند.

توکیو قصد دارد در المپیک تابستانی سال 2020 از خودران‌ها در سطح شهر بهره ببرد.

 
 اولین شهرهایی که خودران‌ها به آنجا می روند
 
 
شهرهایی مانند پیسبورگ، بوستون، توکیو و سنگاپور با استفاده از خودران‌ها می‌توانند یک برش تحقیقاتی، روند جدید تجارت و نگاهی استراتژیک و راهبردی به پیشرفت‌های فضای شهری باشند و به عنوان رهبران تحولات آتی ظهور خواهند کرد.
برچسب ها: خودران ، فنلاند ، المپیک
نظرات بینندگان