arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۶۸۰
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۰۵ تير ۱۳۹۰

جزئیات جدیدی از فاجعه خمینی شهر: متهم آخر در طویله مخفی بود

پلیس و مقامات سیاسی و امنیتی، جزئیات دیگری از فاجعه تجاوز خمینی شهر را بیان کردند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبر نوشت: پلیس و مقامات سیاسی و امنیتی، جزئیات دیگری از فاجعه تجاوز خمینی شهر را بیان کردند

بعد از گذشت یک ماه از فاجعه تجاوز گروهی به زنان در خمینی شهر اصفهان، پلیس هنوز روایتهای جدیدی از ابعاد مختلف این رویداد را منتشر می کند. در واپسین اطلاع رسانی پلیس، اعلام شده آخرین متهمی که بازداشت شد، در یک طویله مخفی شده بود.

در حادثه تجاوز گروهی خمینی شهر، 12 نفر از جوانان این شهرستان که گفته می شود حداکثر 25 سال سن داشتند، با حمله به باغی که در آن تعدادی خانواده، مشغول شادمانی بودند، دست و پای مردان را بستند و پس از انتقال زنان به باغ دیگری به آنها تجاوز کردند. انصاری، رئیس کل دادگستری اصفهان پس از یک ماه اعلام کرد 5 زوج جوان و دو خواهر و برادر قربانیان این جنایت بودند. گفته می شود 9 نفر از جنایتکاران دستگیر شدند.

اکنون فرمانده پلیس مبارکه، یکی از شهرستانهای اصفهان درباره دستگیری آخرین متهمی که در اختیار پلیس قرار گرفته، می گوید: "این متهم سه روز در یکی از دامداری های مبارکه پناهنده شده بود و رفتار مشکوک صاحب دامداری، باعث برانگیخته شدن حس کنجکاوی یکی از مخبرین محلی در منطقه شد و او به پلیس خبر داد."

حمید امیر خانی توضیح داد: "با اعلام این خبر به پلیس آگاهی مبارکه و با حضور ۲۰ مامور، عملیات محاصره این دامداری در بامداد آغاز شد و هر دو فرد (متجاوز و پناه دهنده) دستگیر و به پلیس خمینی شهر منتقل شدند.

رشد 113 درصدی تجاوز به عنف

رئیس پلیس اصفهان نیز از رشد 113 درصدی تجاوز به عنف خبر داده بود. به گفته حسن کرمی، حوادثی مانند فاجعه خمینی شهر، رویدادی طبیعی است و در شهرهای دیگر نیز اتفاق می افتد. این آمار وی به شدت مورد انتقاد مسئولان دولتی قرار گرفت. از جمله معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان در نشست خبری خود با رسانه ها، از این آمار انتقاد کرد و گفت: "ضریب احساس امنیت استان اصفهان در کل کشور رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. ما بزرگ کردن این حادثه ها را کار درستی نمی دانیم. رسانه ها نباید بیش از اندازه این مساله را در بوق و کرنا می کردند. مرتکبین این جنایت با دیدن جو رسانه ای این حادثه هوشیار و آگاه شده و متاسفانه برخلاف طراحی های امنیتی پلیس عمل کردند."

محمد مهدی اسماعیلی درباره نحوه اطلاع رسانی دولت در مورد فاجعه خمینی شهر توضیح داد: " این اتفاق ناگوار بود اما به دلیل امنیتی بودنش مایل به این نبودیم که خود در ابتدا وارد میدان شده و بحث رسانه ای آن را آغاز نماییم." هر چند کرمی، رئیس پلیس اصفهان، این چنین به ضعف اطلاع رسانی در خصوص این حادثه اقرار کرده بود: "اگر پلیس در این زمینه شفاف عمل کرده بود، حرف و حدیث ها آنقدر زیاد و متفاوت نبود."

دو تن از قربانیان اقلیتهای مذهبی بودند

پلیس به نکته مهم دیگری نیز در پرونده این حادثه اشاره کرده، دو تن از قربانیان این حادثه، جزء اقلیتهای مذهبی بوده اند. فرمانده انتظامی پلیس اصفهان گفته: خانواده ۱۳ نفره قربانی که دو نفر آنها از اقلیت های مذهبی بودند، رفتارهایی را مرتکب شده بودند که باعث جلب توجه پیرمرد باغبان همسایه شده بود.

به گفته کرمی، این پیرمرد باغبان با مشاهده اوضاع مهمانی این جمع در باغ، با دوستان جوان خود تماس گرفته و آنان را مطلع و پس از آن ۱۲ نفر به باغ پیرمرد آمده و از دیوار این باغ به داخل محل میهمانی وارد می شوند و فاجعه این گونه شکل می گیرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
2
10
اولین حکم اعدام انشاا... برای پیرمرد باغبان صادر گردد زیرا باعث اصلی این ماجرای ذلت بار این از خدا بی خبر بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| AUSTRIA |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
خوب حالا جنابعالی خوب راه حلی به ذهنت رسید. عقل کل. هم هاین مشکلات ناشی از همین واکنش های احساسی و بدور از عقلانیت امثال جنابعالیه که همه چیز رو می خوان با بزن و بگیر و ببند حل کنن. حالا این پیرمره رو کشتن. حل شد؟ دلت خنک شد؟ یه چیزی هست بهش می گن "عقلانیت" خیلی چیز خوبیه. امتحان کن شاید ازش خوشت اومد.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
من با دوستمان که خواستار اعدام اون پیر مرد شده موافقم یعنی چی فرق انسان و حیوان چی عقلشه دیگه یعنی حالا چون محدودیت وجود داره تا شهوت بالا زد به نوامیس مدم تجاوز کنیم باید اعدام بشن تا درس عبرت دیگران بشن
مهران از چالوس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
0
8
نتیجه بگیر و ببندهای تحت عنوان امنیت اخلاقی غیر از این خواهد بود؟ انسان از هر چیز منع شون به آن حریص تر می شود. باید فکری دراین باره کرد.شاید .........
محمد
|
UNITED ARAB EMIRATES
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
0
4
همه مسلمانان چشم انتظار نحوه برخورد مسولین انتطامی به این مسئله اخلاقی هستند. وجدان جامعه در اینخصوص قضاوت خواهد کرد که چگونه بعض اشخاص مایل به رهایی مجرمان و انتصاب جرم به مظلومین این حادثه بودند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
0
3
انشالله
عامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
0
5
این پیرمرد در خبرهای اولیه که در انتخاب هم منتشر شد باغبان سابقه دار معرفی شدو امروز به عنوان مالک باغ! و مورد اقلیت مذهبی بودن دو نفر از مورد تعرض قرار گرفتگان هم حالا اطلاع رسانی می شود که در هر صورت تاثیری در عمق جنایت انجام شده ندارد و جالب است که آقایان نیروی انتظامی هر روز که میگذرد بیشتر از رسانه ها طلبکار می شوند و این جنایات را طبیعی میدانند وحساسیت هر چه بیشتر مردم و رسانه ها میتواند قوه قضاییه را در برخورد جدی با این قضایا یاری کند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
2
8
اعدام همزمان 12 مجرم شاید صدای نهادهای به اصطلاح حقوق بشر را درآورد اما مطمئنا باعث بازگشت فضای آرامش به مردم و ایجاد رعب و وحشت در دل اراذل متجاوز خواهد شد. باید منتظر حکم شجاعانه قضات شریف اصفهانی بمانیم
سامان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
0
2
گذشته از این که بایدبا عوامل این مسائل خیلی شدید برخورد بشه که واقعا عبرت بگیرن کسانی که زمینه ی انجام همچین جنایت هایی رو دارن.و کمترینش هم همین اعدام دسته جمعی این افراد هستش. ولی چیز دیگه ای که مطرح میشه اینه که متاسفانه این جرائم داره بیشترو بیشتر میشه و دلیل اصلیش هم به سیاست های اشتباه بر میگرده...جدیدا هم موضوع تفکیک جنسیتی در دانشگاها مطرح و اجرایی شده که فکر میکنم به اینجور مشکلات بیشتر دامن میزنه...و اینده ای نزدیک باید با رشد غیر قابل باور این جرائم رو به رو بشیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
0
1
باید اعدام بشن بی تعارف
نظرات بینندگان