arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۷۲۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۶ - ۰۵ تير ۱۳۹۰

واکنش محسنی اژه ای به سه تجاوز گروهی: بی جهت مسائل را بزرگ نکنیم/ احتمال دستگیری افراد دیگری در دولت وجود دارد

محسنی اژه ای افزود: در خصوص مسئله کاشمر برخی رسانه ها حقیقتاً بیش از آنچه بود مطرح کردند و حتی در مسئله خمینی شهر نیز اینگونه بود و واقعیت غیر از آن است که رسانه ها به آن می پردازند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سخنگوی قوه قضاییه در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره آخرین نتایج رسیدگی به سه پرونده جنایت گروهی گفت: بهتر است بی جهت مسائل را بزرگ نکنیم و مسائل را آن مقدار که هست مطرح کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.Ir ، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در حاشیه همایش بزرگداشت هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران افزود: در خصوص مسئله کاشمر برخی رسانه ها حقیقتاً بیش از آنچه بود مطرح کردند و حتی در مسئله خمینی شهر نیز اینگونه بود و واقعیت غیر از آن است که رسانه ها به آن می پردازند.

وی ادامه داد: وقتی در رسانه ها اینگونه عمل می شود هم دستگاه قضایی نمی تواند به وظایف خود درست عمل کند و روند رسیدگی وارد فضای ملتهبی می شود و هم گاهی وقت ها به افرادی خسارت وارد می شود.

محسنی اژه ای گفت: ما باید به آرامش جامعه کمک کنیم و برخی اوقات تیتر زدن های خلاف واقع ، التهاب آفرینی است نه اطلاع رسانی.

وی افزود: من هم معتقدم اگر درباره هر جرمی سریع و قاطع اقدام شود بازدارندگی آن بیشتر است اما روند رسیدگی به برخی موضوعات و پرونده ها خود به خود به زمان نیاز دارد.



دادستان کل کشور اضافه کرد: اغلب در پرونده ها به یک ماه زمان نیاز داریم و اینکه بخواهیم به پرونده ای در دو روز رسیدگی شود ، ممکن نیست.

 احتمال دستگیری افراد دیگری در دولت وجود دارد

سخنگوی دستگاه قضا با تائید خبر دستگیری برخی از مقامات دولتی در شورای عالی ایرانیان و سازمان مناطق آزاد گفت: احتمال دستگیری افراد دیگری هم در ارتباط با این پرونده‌ها وجود دارد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در حاشیه همایش سراسری قوه قضائیه در جمع خبرنگاران در مورد انتشار خبر دستگیری ملك زاده و مدیران مناطق آزاد ارس و اروند گفت: همان طور كه دادستان تهران گفته پرونده تهران (ملك زاده) در مرحله تحقیقات مقدماتی است ولی دو پرونده دیگر ارتباط مستقیمی با این پرونده ندارند هر چند كه زیر مجموعه ای از سازمان مربوطه هستند.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا احتمال دستگیری افراد دیگری هم وجود دارد گفت: این احتمال وجود دارد كه در این دستگاه و سایر سازمانها نیز در ارتباط با این پرونده ها افرادی دیگری هم دستگیر شوند.



دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از وظایف دادستانی کل کشور که از سال های قبل بوده و امسال نیز بر آن تأکید شده ، پیگیری مسائل و پرونده های جرایم خاص است.

وی افزود: بر این اساس هر نوع جرم خشنی که در کشور رخ دهد ، دادستان باید بلافاصله از آن مطلع شود و موضوع را پیگیری کند.

دادستان کل کشور گفت: یکی دیگر از وظایف مهم دادستانی مبارزه با قاچاق مواد مخدر است که این موضوع در ماده 32 قانون مبارزه با مواد مخدر آمده است.

وی افزود: دادستانی اکثراً به پرونده های عمده قاچاق مواد مخدر می پردازد و مبارزه هایی که تاکنون در برخورد با قاچاق مواد مخدر بوده برخورد با قاچاقچیان جزء بوده است.

محسنی اژه ای گفت: پرونده های مواد مخدر تشکیل شده در سال 89 نسبت به سال 88 از نظر کمی کاهش یافته اما از نظر کیفی بالا رفته و بیشتر این پرونده ها مربوط به دانه درشت هاست.

دادستان کل کشور افزود: در سال های گذشته پرونده های سنگینی داشته ایم که درباره قاچاقچیان مواد مخدر حکم صادر می شد ولی اجرا نمی شد اما اکنون که اجرا می شود کسی حاضر نیست ریسک قاچاق مواد مخدر را بپذیرد و در واقع اجرای حکم ، بازدارنده شده است.

محسنی اژه ای در ادامه گفت: یکی دیگر از وظایف دادستانی کل کشور نظارت بر دادستان ها و دادسراهاست که تاکنون از 13 استان گزارش تهیه و پرونده هایی را به صورت تصادفی بررسی کرده ایم.

وی یکی دیگر از وظایف دادستانی کل کشور را نظارت بر حقوق عامه و احیای آن برشمرد و افزود: بخشی از پشتیبانی حقوق فردی و عامه برعهده دادستانی است که در این زمینه در سازمان ها و نهادها ، نمایندگی های مختلفی داریم که همگی فعالند و دادستانی به پرونده هایی در این خصوص رسیدگی می کند.

محسنی اژه ای همچنین در خصوص تعرض به اموال دولتی و زمین گفت: دستگاه قضایی اخیراً رسیدگی به این مسایل را به دادستانی کل کشور محول کرده و شورایی با عنوان شورای حفظ حقوق بیت المال که قبلاً نیز بوده ، با دستورالعمل جدید فعال شده است.

وی افزود: آمارهایی که در خصوص عملکرد این شورا داریم رضایت بخش است.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
0
31
شما ببخش، اگه آرامشتون بهم خورد. بسپرین از این به بعد هرکی تجاوز گروهی میکنه در سکوتو خلوت مرتکب جنایت شود که آرامش دوستانمون در دستگاه قضائی یه وقت خدشه دار نشه.. حالا نگفتید از این فضای ملتهبی که بیخود و بیجهت درست شد کیا خسارت دیدن، دستور بدید اونائی که مورد تعرض قرار گرقتن و بستگانشون برن حتما خسارتشونو بدن.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
0
4
اره بابا چیزی نشده که فقط 3 تا بوده !!
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
0
6
هیس ، کارتونو زود انجام بدین زود برید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
0
9
شلوغش كردن بي خودي، تجاوزه ديگه
مگه چيه؟؟؟؟؟؟ يه تجاوز ساده كوچولو 10 - 12 نفري همين!!!
ادیب شیرازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
0
1
استاد عزیز! کوشیده ای موضوع را خیلی ساده نشان دهی، کارشناسی یعنی اینکه بیایید بررسی کنید چرا در یک روستای دورافتاده و کم تعداد، یازده جوان در سن ازدواج، هنوز مجرد مانده اند؟ چرا زنی که با دو فرزند از شوهر معتادش طلاق می گیرد تحت پوشش هیچ نهادی نیست؟ ، این 11جوان خائن چند درصد از جوانان روستا می شده اند؟ چرا ناجوانمردی و نامروتی دارد فراگیر و عمومی می شود؟ و از همه مهمتر چرا قوه قضاییه مااین قدر ساده گیر و بی خیال شده؟درخصوص مسئله کاشمر اگر در همان اردیبهشت ماه به جای مخفی کاری، ابعاد قضیه مورد بررسی وکارشناسی قرار می گرفت وبا مجرمان برخورد قاطع می شد شاید حادثه خمینی شهر اتفاق نمی افتاد.
پاسخ ها
عامک
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
دوست عزیز حتما" خبرارو درست دنبال نمی کنی خانم طلاق نگرفته بوده و چند سالی بوده که اون و بچه هاشو ول کرده بوده و ایشون هم توی آرایشگاه کار مکردند که دست بر قضا با آقایی که به گفته خودشان مرد خوب و متشخصی بوده آشنا شدند که ایشان نقش راننده سرویس ایشان را به عهده داشتند که البته بر میگردد به همان متشخص بودن ا این آقای خوب که شب جادثه وقتی در حال بازگشت از محل کار با همین آقای خوب بوده چند لحظه ای برای هوا خوری و صحبت در نزدیکی گندمراز روستا توقف میکنند که این جنایت توسط جوانان ساده و در عین حال جانی روستایی اتفاق می افتد البته ابن خبرها را اولین بار درهمین سایت دیدم و در این سایت و سایت های دیگر پی گیری نمودم که نقل کردم راست و دروغ آن را هم ا... اعلم
نظرات بینندگان