arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۷۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵

حادثه دیگری در تهران/ متروی میدان قیام بالاخره ریزش کرد

اقبال شاکری در خصوص جزئیات حادثه ریزش در میدان قیام گفت: 3 روز قبل مهندسان متوجه ترک‌هایی بر روی آسفالت در میدان قیام می‌شوند که به این موضوع مشکوک شده و دستور حفاری برای پیدا کردن علل این ترک‌ها بر روی آسفالت را می‌دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در خصوص جزئیات حادثه ریزش در میدان قیام توضیحاتی را ارائه کرد.

اقبال شاکری در خصوص جزئیات حادثه ریزش در میدان قیام گفت: 3 روز قبل مهندسان متوجه ترک‌هایی بر روی آسفالت در میدان قیام می‌شوند که به این موضوع مشکوک شده و دستور حفاری برای پیدا کردن علل این ترک‌ها بر روی آسفالت را می‌دهند.

وی با بیان این که پس از حفاری مشخص می‌شود که لوله انتقال آب شکسته و نشتی آب سبب شسته شدن خاک شده است، گفت: با همکاری آبفا و مترو لوله آب بسته می‌شود اما مهندسان برای بررسی زمین‌های اطراف و تعیین میزان آب‌شکستگی خاک حفر چاه‌های گمانی را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه چاه‌های گمانی برای پایش خاک و میزان آب‌شستگی حفر می‌شود گفت: در عمق 4.5 متری زمین و در حالی که مقنی طبع‌ افغانستان در حال حفر بود، اولین ریزش خاک صورت می‌گیرد و متاسفانه این کارگر تا کمر در خاک و گل محبوس می‌شود و آتش‌نشانان برای کمک به این کارگر محبوس شده به محل حادثه فرا خوانده می‌شوند.

شاکری با بیان این که آتش‌نشانی به نام مهدی حاجی‌پور 34 ساله و دارای 10 سال سابقه کار برای نجات این مقنی به داخل چاه می‌رود اما متاسفانه در حین عملیات نجات بار دیگر چاه دچار ریزش شده و آتش‌نشان و کارگر هر دو در چاه محبوس می‌شوند، گفت: عملیات آتش‌نشانان وارد فاز دیگر می‌شود و آتش‌نشان محبوس شده نجات پیدا کرده و برای درمان به بیمارستان سینا اعزام می‌شود اما به دلیل شدت جراحات وارده این فرد پس از 10 سال خدمت در سازمان آتش‌نشانی و نجات جان پایتخت‌نشینان به درجه رفیع شهادت نایل می‌شود.

وی با بیان این که این حادثه در شرق میدان قیام رخ داده و ارتباطی با حفاری مترو ندارد، گفت: مترو قیام 2 سال است که حفر شده و این نشست زمین ربطی به مترو ندارد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان این که ریزش در میدان قیام در شورای شهر بررسی می‌شود، گفت: این حادثه بار دیگر نشان داد که حتماً باید از روش ژئوفیزیک و لرزه‌نگاری برای رفتارشناسی خاک از زمین‌های اطراف پروژه‌های عمرانی استفاده کرد چرا که جنس خاک در تهران عمدتاً آبروفتی و سست است و می‌تواند موجبات بروز حوادث و اتفاقات را فراهم کند.
نظرات بینندگان