arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵
تاج:

AFC با تغییر ساعت بازی موافقت نکرد/هواداران با پیراهن مشکی به ورزشگاه بیایند

رییس فدراسیون فوتبال گفت:رییس فدراسیون فوتبال کره با تغییر ساعت بازی موافقت کرد اما متاسفانه AFC قبول نکرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال درباره برگزاری دیدار تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی اظهار داشت: زمانی که برنامه ریزی مسابقات بر عهده فیفا باشد ما نمی توانیم تغییری در آن ایجاد کنیم. این برنامه که اکنون به ما داده شده در سال 2011 برنامه ریزی شده و در جولای 2018 برنامه دیگری نیز برای ادوار بعدی در نظر گرفته می شود. به این ترتیب  فیفا دی ها و روز مسابقات مشخص است و نمی توان در آن تغییری داد.
 
وی افزود:از فیفا و  AFC درخواست کردیم که در چنین روزی ما را مهمان کند اما آن ها گفتند باید قرعه کشی صورت گیرد و بعد از این که میزبان کره شدیم، تلاش کردیم که محل بازی جابه جا شود که متاسفانه این اتفاق رخ نداد. مسولان کنفدراسیون آسیا بیان کردند اگر کره موافقت کند می توانیم این برنامه را عوض کنیم اما در شرایطی که رییس فدراسیون کره هم این را پذیرفت اما کنفدراسیون فوتبال آسیا این کار را انجام نداد و همین موضوع به اسپانسرها ارجاع پیدا کرد و در پایان نشد که بازی از ساعت 18:15 زودتر برگزار شود.  
 
رییس فدراسیون فوتبال ادامه داد: بازیکنان تیم ملی در همین ایام، هیئت های کوچکی در تیم ملی تشکیل داده اند و برخی از آن ها نیز نذری دارند و درخواست کردند زمان بازی تغییر کند تا آن ها بتوانند به عزاداری خود برسند که نشد. انتظار داریم همه تماشاگران با پیراهن مشکی در ورزشگاه حاضر شوند، زیرا حرمت امام حسین در نظر همه ما بالاست. پرچم های مشکی را آماده کردیم و دست حاضران می دهیم، همچنین قبل از اذان ظهر کار عزاداری را شروع می کنیم و تا پایان مسابقه آن را ادامه می دهیم.

تاج در خصوص ناضر امنیتی این دیدار اظهار داشت: AFC ناظر امنیتی بازی را یک کره ای انتخاب کرد که بسیار نگران کننده است، به نظرم باید با قوت این کار را ادامه دهیم و  هزاران نفر هم هستند که به ما کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: کاپیتان کره صحبت های بدی درباره ایران کرده در حالی که کی روش گفت اگر کاپیتان ما این حرفها را می زد او را اخراج می کردم. این که مردم سیگار می کشند یا این که هوا آلوده است، اشتباهاتی است که به او مربوط نیست و نباید دخالت کند. در این باره به AFC و FIFA هم اعتراض کردیم و باید منتظر تصمیمات آنها باشیم.کره ای ها می توانند کری فوتبالی بخوانند و مثلا بگویند ایران ضعیف است و ما 10 گل می زنیم اما به هیچ وجه حق ندارند کری غیر فوتبالی داشته باشند و به ملت ایران توهین کنند.

رییس فدراسیون فوتبال گفت: یک روز بعد از دیدار ایران - کره، تایلند و عراق در کشورمان بازی دارند و این موضوع نشان می دهد که ایران امن است و نباید کاری کنیم که بهانه ای دست کشوری چون عربستان بدهیم. خواهش می کنم هواداران با لباس مشکی وارد ورزشگاه شوند و حرمت روز عاشورا را نگه دارند.

تاج در پایان بیان داشت: تلاش می کنیم تا این دیدار به خوبی برگزار شود و هیچ مشکلی به وجود نیاید. این فرصتی مناسب برای نشان دادن نام "حسین" است، در حال حاضر فروش بلیت به شکل جامع انجام می شود و برای هوادارانی که قصد خرید بلیت دارند، کارت ملی لازم است و امیدوارم با استقبال خوبی که از این دیدار صورت می گیرد، بتوانیم تیم ملی کره را شکست دهیم.
نظرات بینندگان