arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۷۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۹ - ۲۰ مهر ۱۳۹۵

تهدید به بمب گذاری یک هتل در ایالت 'پنانگ' مالزی

ساختمان بورس مالزی نیز حدود 10 روز پیش پس از تهدید به بمب گذاری تخلیه شد، اما مواد منفجره ای یافت نشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تارنمای روزنامه 'نیو استریت تایمز' مالزی از تهدید به بمب گذاری یک هتل شهر 'جورج تان' مرکز ایالت 'پنانگ' خبر داد تا دومین تهدید به بمب گذاری طی 24 ساعت گذشته در این کشور جنوب شرق آسیا اتفاق رخ دهد.

تهدید به بمب گذاری هتل شهر 'جورج تاون' مالزی دوشنبه شب اتفاق افتاد و این در حالی است که یک دانشگاه خصوصی در 'بندر اوتاما' در حاشیه شهر کوالالامپور پایتخت مالزی نیز تهدید به بمب گذاری شده بود.

'فرید العطراش وحید' رئیس پلیس منطقه شمال شرقی مالزی روز سه شنبه گفت: یک مرد ناشناس ساعت 22 دوشنبه شب ادعا کرد یک بمب در هتلی در مرکز شهر کار گذاشته است.

وی گفت: مرد ادعا کرد با تروریست ها ارتباط دارد و این بمب را در لابی هتل قرار داده است.
پلیس پس از این تهدید واحد خنثی سازی بمب به صحنه اعزام کرد، اما پس از بررسی و جستجوی لابی هتل، طبقه همکف و طبقه اول بمبی در محل نیافت.

پلیس اعلام کرد تحقیقات در مورد این حادثه و تلاش برای دستگیری عامل تهدیدکننده در حال انجام است.

شهر 'جورج تاون' مرکز ایالت پِنانگ مالزی است که بسیاری آن را به نام 'مروارید شرق' می شناسند.

یک دانشگاه مالزی نیز تهدید به بمب گذاری شد و حدود 300 دانشجو و استاد این دانشگاه در 'بندر اوتاما' در حاشیه شهر کوالالامپور پایتخت این کشور جنوب شرق آسیا تخلیه شدند، اما بمبی یافت نشد.

ساختمان بورس مالزی نیز حدود 10 روز پیش پس از تهدید به بمب گذاری تخلیه شد، اما مواد منفجره ای یافت نشد.

پلیس مالزی از حدود یک ماه پیش پس از تهدید یکی از سران اندونزیایی گروه تکفیری داعش برای انجام عملیات در این کشور جنوب شرق آسیا به حالت آماده باش درآمد.

بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی اعلام کرده بود 'باهاروم شاه' به دیگر تروریست ها دستور داده است به برخی از منافع غرب، دولت و نیروهای امنیتی مالزی حمله کنند.

مقام های امنیتی مالزی از فوریه سال 2013 تاکنون بیش از 240 نفر از افرادی را که در فعالیت های تروریستی دست داشتند، دستگیر کرده اند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: بمب گذاری ، ایالت ، مالزی
نظرات بینندگان