arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۷۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۰ - ۰۶ تير ۱۳۹۰

موضوع نخستين نطق آیت الله خامنه اي در مجلس چه بود؟

امام با فرياد خودشان بنيان ارزشهاي طاغوتي را فرو ريخت. ما شاهد عزاداري عده اي از خانمها براي ارزشهاي طاغوتي هستيم، لباس سياه پوشيده اند من نسبت به اين خانمها فعلاً حرفي ندارم. ان شاء ا... اين هفته در نماز جمعه درباره عزاداران ارزشهاي طاغوتي صحبت خواهم کرد تا براي ملت ايران روشن بشود که اينها چه کساني مي شود
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه رسمي کشورمان به شماره 10979 ، در گزارشي مشروح مذاکرات جلسه 14 اولين دوره مجلس به تاريخ 1359/04/17 آورده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب"؛ در بخشي از اين گزارش آیت الله خامنه ای که در آن زمان نماينده منتخب مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي بودند،  در اولين نطق خود در مجلس در تاريخ هفدهم تيرماه 1359 به موضوع حجاب اشاره کرده و گفتند:

«... موضوع بعدي که مي خواستم عرض کنم، امام با فرياد خودشان بنيان ارزشهاي طاغوتي را فرو ريخت. ما شاهد عزاداري عده اي از خانمها براي ارزشهاي طاغوتي هستيم، لباس سياه پوشيده اند من نسبت به اين خانمها فعلاً حرفي ندارم.

ان شاء ا... اين هفته در نماز جمعه درباره عزاداران ارزشهاي طاغوتي صحبت خواهم کرد تا براي ملت ايران روشن بشود که اينها چه کساني مي شود و موثق هم هست که اجازه مي دهند از اين خانمهاي به سوگ نشسته براي ارزشهاي طاغوتي در اينجا هنوز هم رفت و آمد کنند.اين براي ملت ايران قابل قبول نيست. صحبت از بي حجابي و حجاب در اين سخن من نيست. اين را من در جاي ديگر و با مخاطبان ديگري در ميان خواهم گذاشت.

اما در خطاب به مجلس شوراي اسلامي، صحبت از اين است که آن خانمي که براي نابودي معيارها و ارزشهاي طاغوتي لباس سياه تنش مي کند، اين يک ضد انقلاب است. کاري نداريم که معتقد به حجاب هست و يا نيست انساني است که در جهت ضد انقلاب دارد فعاليت مي کند اين نمي تواند در يک مؤسسه دولتي به عنوان کارمند و به عنوان يک فرد مجاز رفت و آمد کند و اگر رفت و آمد کرد، آن کسي مسؤول است که مسؤول آن مؤسسه دولتي است.»
نظرات بینندگان