arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۷۸۹۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۵

آزمایش سلاح رادیوالکترونیک جدید توسط روسیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روسیه یک سلاح جدید رادیوالکترونیک یا توپ مایکروویو را با موفقیت آزمایش کرد که هواپیماها، پهپادها و کلاهک های جنگی موشک ها را با استفاده از شلیک فرکانسی بدون استفاده از پرتاب مواد منفجره از کار می اندازد.

این سلاح را شرکت دولتی سازنده تجهیزات نظامی (UIMC) وابسته به شرکت صنایع دفاعی روس تک (شرکت فناوری های پیشرفته روسیه)، ساخته است.


یک مقام شرکت دولتی سازنده تجهیزات نظامی به خبرگزاری روسیا سگودنیا در باره سلاح رادیوالکترونی گفت: این جنگ افزار با توان تولید فرکانس بسیار بالا، در نمایشگاه نظامی سال گذشته وزارت دفاع روسیه به صورت خصوصی رونمایی شد.


بنا به مشخصات اعلام شده، نوع آزمایش شده سلاح رادیو الکترونی می تواند تا شعاع 10 کیلومتری، حریم هوایی امن با زاویه 360 درجه در اطراف خود ایجاد کند و تجهیزات الکترونیکی دقیق هر هواپیما، پهپاد و موشک های هدایت شونده ای را که در مسیر رادار آن قرار گیرد، از کار بیاندازد.


عملکرد این سلاح پیچیده پرتو افکن به گونه ای است که در تیررس فرکانس های تجهیزات الکترونیک نصب شده روی اهداف خود در ارتفاع کم و همچنین کلاهک های تسلیحات بسیار دقیق، قرار نمی گیرد.


به گزارش رسانه ها، این سلاح به شکلی طراحی شده است که می توان آن را بر روی ساختارهای سامانه پدافند هوایی بوک نیز نصب کرد.


روزنامه نوویه ایزوستیا در شماره امروز خود با اشاره به آزمایش موفق سلاح رادیوالکترونی جدید روسیه نوشت: این سلاح به لحاظ عملکرد در جهان بی نظیر و بی رقیب است و هنگامی که روی سکوی ویژه ای نصب شود، اطراف خود دیوار دفاعی ایجاد می کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان