arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۷۹۰۱
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۳ - ۲۲ مهر ۱۳۹۵

وزارت خارجه آمریکا: نمی‌دانیم که بعد از انقلاب باز هم از ایرانی‌ها هدیه گرفته‌ایم یا خیر!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«مارک تونر» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امشب در برابر خبرنگاران در خصوص مسائل مربوط به آخرین تحولات خاورمیانه و همچنین درباره هدیه گرفتن 2 مقام آمریکایی از سه مقام منصوب جمهوری اسلامی ایران سخن گفت.

ابتدا خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت بررسی نحوه ارسال سلاح برای عربستان سوالاتی پرسیدند.

کاخ سفید یک روز پس از حمله عصر شنبه جنگنده‌های سعودی به یک مراسم ختم در صنعا و کشته شدن 160 فرد بی‌گناه، از بررسی روند ارسال سلاح برای عربستان و احتمال تجدیدنظر در آن خبر داد.

تونر گرفت که این بررسی هنوز ادامه دارد. وی در ادامه به بررسی زوایای این حادثه از جانب خود مجرم یعنی دولت عربستان هم اشاره کرد و گفت که نتایج این تحقیق «کاملاً» در نتیجه بررسی‌های کاخ سفید موثر نخواهد بود.

خبرنگاران در خصوص حمله ادعایی به ناو جنگی مانسون در آب‌های ساحلی یمن سوالی پرسیدند. پنتاگون مدعی است که این ناو در هفته گذشته 2 مرتبه هدف حمله موشکی ناموفق حوثی‌ها واقع شده و در نوبت آخر، با 3 فروند موشک، پاسخ این حمله را داده است.

یکی از خبرنگاران پرسید که آیا اگر حملات ادعایی حوثی‌ها و پاسخ موشکی آمریکا ادامه یابد، این باعث تشدید تنش‌ها نمی‌شود؟

تونر پاسخ داد: «ما همیشه در صورت به خطر افتادن امنیت نفرات و تجهیزاتمان، اقدام می‌کنیم.»

محور دیگر سوالات، نشست روز شنبه در لوزان برای بررسی راهکار سیاسی حل بحران سوریه و حضور یا عدم حضور نماینده ایران در آن بود.

مارک تونر در این خصوص گفت: «ایران از اعضای گروه بین‌المللی حمایت از سوریه است و در ماجرای این کشور، سهم و نظر دارد ولی من نمی‌توانم در خصوص حضور (نماینده) ایران در مذاکرات روز شنبه در لوزان سخن بگویم.»

در انتهای کنفرانس خبری، خبرنگار آسوشیتدپرس در خصوص گزارش سالانه اداره فدرال اسناد رسمی دولت آمریکا در خصوص هدیه گرفتن «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و «وندی شرمن» معاون سیاسی سابق وی از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران سوالی پرسید و گفت که آیا پس از انقلاب، باز هم چنین هدایایی از ایرانی‌ها گرفته شده است؟ (جزئیات بیشتر)

سخنگو پاسخ داد: «من اطلاعی ندارم، باید بررسی کنم.»

منبع: فارس
برچسب ها: کاخ سفید ، جنگنده ، صنعا
نظرات بینندگان