arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۸۰۱۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۹ - ۲۳ مهر ۱۳۹۵

روسیه: انتظار خاصی از نشست لوزان در باره سوریه نداریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو انتظار خاصی از نشست بین المللی در باره سوریه که قرار است فردا (شنبه) در لوزان برگزار شود، ندارد.

 وزیر خارجه روسیه روز جمعه در این باره اظهار کرد: مسکو در نشست لوزان گام های مشخصی را برای اجرای قطعنامه های شورای امنیت در باره سوریه و توافق های اخیر روسیه و آمریکا پیشنهاد می کند.

بنا به اعلام روز جمعه شبکه دوم تلویزیون دولتی سوریه، وی ادامه داد: هیچ گامی از سوی غربی ها برای دستیابی به توافق در مساله سوریه نمی بینیم و از نشست لوزان نیز انتظار نتیجه خاصی ندارم. می خواهیم تلاش کنیم و ببینیم شرکای ما تا چه اندازه برای اجرای قطعنامه های شورای امنیت آمادگی دارند.

وی همچنین با اشاره به اصرار مقام های کشورهای غربی برای توقف بمباران مراکز تروریست ها در شرق حلب، گفت: غرب که درصدد محافظت از جبهه النصره است و بی سر و صدا از این گروه تروریستی حمایت می کنند، می خواهد این گروه را از زیر حمله ها بیرون بکشد.

لاوروف گفت: در شرایط کنونی مساله کلیدی جدا کردن تروریست ها از گروه های به اصطلاح معارض میانه رو است، زیرا بسیاری از این گروهها به گروه تروریستی جبهه النصره می پیوندند و از اجرای توافقنامه آتش بس خودداری می کنند.

نشست لوزان فردا (شنبه) با حضور وزیران خارجه روسیه و آمریکا و همچنین چند کشور منطقه برای بررسی راهکارهای حل بحران سوریه برگزار می شود.لاوروف پیشتر هم از رویکرد آمریکا در قبال جبهه النصره و خودداری واشنگتن از مبارزه با این گروه تروریستی ابراز نارضایتی کرده بود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: النصره ، معارضان ، لوزان
نظرات بینندگان