arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۱ - ۲۳ مهر ۱۳۹۵

مین‌گذاری گذرگاههای انسانی حلب توسط تروریست‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مقام ارشد نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد: تروریست های ضدسوری گذرگاه های انسانی ویژه خروج ساکنان نواحی شرقی حلب را برای جلوگیری از خروج آنها مین گذاری کرده اند.

ژنرال سرگئی رودسکوی رئیس اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه روز جمعه با اعلام این موضوع، گفت: هدف جنگجویان استفاده از ساکنان محلی به عنوان سپر انسانی در برابر حملات نیروهای نظامی است.
 
دولت سوریه چند گذرگاه را ویژه خروج ساکنان بخش های شرقی حلب تعیین کرده است تا افراد واقع در این مناطق با عبور از گذرگاه ها به مناطق امن منتقل شوند.
 
بنا به اعلام خبرگزاری ایتارتاس، رودسکوی همچنین از ادامه حملات تروریست ها به مواضع ارتش سوریه در شمال و غرب شهر حلب اشاره کرد تا از این راه از محاصره خارج شده و مسیر دریافت تسلیحات و کمک های دیگر به نواحی شرقی حلب را بگشایند.
 
ژنرال رودسکوی همچنین به ایجاد مانع از سوی گروه های تروریستی برای انتقال کمک های انسانی به شهر حلب اشاره و اظهار کرد: تروریست ها جاده های منتهی به شهر و گذرگاههای انسانی را مین گذاری کرده اند.
 
وی تاکید کرد: نظامیان روسیه در سوریه برای تامین شرایط خروج امن جنگجویان و تروریست ها از حلب پس از تحویل سلاح های خود و نیز عبور ساکنان محلی از گذرگاه های انسانی آمادگی دارند.
 
مقام روس همچنین بر آماده بودن نیروهای روسیه برای انتقال محموله های کمک های انسانی به حلب در صورت ارائه تضمین های امنیتی از سوی جنگجویان تاکید کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: برای این اهداف آماده بررسی هر گونه پیشنهاد و ابتکاری هستیم.
رئیس اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه همچنین به بمباران مراکز تروریست ها از سوی هواپیماهای روسی اشاره کرد و افزود: اهدافی که برای بمباران انتخاب می شود، خارج از شهر حلب و نواحی مسکونی قرار دارد و از قبل شناسایی شده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: مسلح ، تروریست ، گذرگاه ، حلب
نظرات بینندگان