arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۸۰۴۱
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۱ - ۲۳ مهر ۱۳۹۵

واکنش وزارت خارجه عراق به اظهارات عادل الجبیر درمورد موصل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت خارجه عراق روز جمعه طی بیانیه ای به اظهارت عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان درمورد عملیات آزادسازی موصل، واکنش نشان داد و گفت: اظهارات این وزیر سعودی در مورد موصل هیچ ارزشی ندارد.


به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الحره عراق، در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است که بسیج مردمی عراق، افتخار همه عراقی هاست و این گروه عامل تدوام پیروزی ملت و دولت عراق علیه گروهک تروریستی داعش و همه کسانی است که خود را در پشت این گروه پنهان کرده اند.
 
جبیر روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی با مولود چاوش اوغلو همتای ترکیه ای خود، نسبت به مشارکت گروه های بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) در عملیات آزادسازی موصل هشدار داده و مدعی شده بود: ورود این نیروها به موصل فجایعی را رقم خواهد زد.
 
رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه نیز در یک مراسم سخنرانی در مورد عملیات
آزادسازی موصل گفت: ترکیه به زودی پیشنهادی برای پیوستن به عملیات آزادسازی موصل (به بغداد) ارائه خواهد کرد، اما در صورت مخالفت با درخواست آنکارا، طرح های جایگزینی نیز درنظر دارد.
 
همزمان با نزدیک شدن به زمان آغاز عملیات آزادسازی موصل، وزارت مهاجرین عراق و وزارت کشور دولت اقلیم کردستان برای اسکان آوارگان جدید که پیش بینی می شود نزدیک به یک میلیون نفر آنان با شروع عملیات به اقلیم کردستان عراق وارد شوند، یک یادداشت تفاهم امضا کردند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان