arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۲ - ۲۳ مهر ۱۳۹۵

دستور بازداشت ۱۸۹ قاضی و دادستان ترکیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مقامهای قضایی ترکیه امروز جمعه حکم بازداشت 189 قاضی و دادستان را که مظنون به همکاری و ارتباط با جنبش گولن بوده اند، صادر کرده است.

دادستان کل آنکارا با صدور حکم بازداشت این افراد مدعی شده است که آنها از یک برنامه کاربردی پیام رسان موسوم به "بای لاک" استفاده می کرده اند که مقام های ترکیه بر این باورند از سوی طرفداران گولن برای ارسال و دریافت پیام مورد استفاده قرار می گیرد.

افرادی که حکم بازداشت آنها صادر شده در وزارت دادگستری، دادگاه های سراسر ترکیه و همچنین دادگاه عالی این کشور مشغول به کار هستند. 30 نفر از این افراد در استانبول شاغل هستند. پلیس پیش از این 3 قاضی و دادستان را در دادگاه آنکارا بازداشت کرده است.

قبلا 184 قاضی و دادستان ترکیه به خاطر استفاده از این برنامه پیام رسان از کار تعلیق شده اند. تاکنون بیش از 3500 قاضی و دادستان ترکیه به اتهام ارتباط با جنبش گولن تعلیق شده اند.

 دولت ترکیه بارها فتح الله گولن را عامل اصلی وقوع کودتای 15 جولای معرفی کرده است و خواستار استرداد وی از آمریکا شده است.گولن نیز این اتهامات را رد کرده و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را طراح اصلی این کودتا معرفی کرده تا به بهانه آن، مخالفان و منتقدان دولت را سرکوب و پاکسازی نماید.

آنکارا رسما حدود 32 هزار نفر را در تحقیقات مربوط به کودتای نظامی نافرجام 15 جولای بازداشت کرده است
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان