arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۳ - ۲۳ مهر ۱۳۹۵

پیش نویس قطعنامه انگلیس به شورای امنیت درباره آتش بس در یمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد روز جمعه گفت که لندن پیش نویس قطعنامه ای را در باره برقراری آتش بس فوری در یمن به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارایه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سازمان ملل متحد، این پیش نویس در پی حمله هوایی مرگبار نیروهای نظامی عربستان سعودی به یک مراسم سوگواری در صنعا پایتخت یمن ارایه خواهد شد که صدها قربانی گرفت.

متیو رایکرافت سفیر انگلیس در سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفت: ما تصمیم گرفته ایم پیش نویس قطعنامه ای در باره درخواست قطع فوری خصومت ها و از سرگیری روند سیاسی در یمن به شورای امنیت پیشنهاد کنیم.

انتظار می رود که این پیش نویس امروز جمعه به 15 عضو شورای امنیت تقدیم شود و رای گیری در باره آن در روزهای آتی برگزار خواهد شد.

بحران یمن یکی از فقیرترین کشورهای جهان عرب از هنگام آغاز تهاجم نظامی ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی به یمن در مارس 2015 (فروردین 1394) عمیق تر و اوضاع این کشور وخیم تر شده است.

مسکو از حمایت غرب از ائتلاف عربی انتقاد کرده است.

بر اساس آمار سازمان ملل متحد، از هنگام آغاز تهاجم نظامی ائتلاف به سرکردگی عربستان به یمن، هزاران تن از شهروندان این کشور که بیشتر غیرنظامی بوده اند، جان باخته اند.

سازمان ملل متحد، اوضاع یمن را که نزدیک به 70 درصد جمعیت 21 میلیون نفری آن با کمبود مواد غذایی روبرو هستند، در بالاترین سطح اضطراری قرار داده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان