arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۸۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۴ - ۰۶ تير ۱۳۹۰

دختر 8 ساله عامل انتحاري طالبان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت افغانستان اعلام كرد: گروه طالبان به يك دختر هشت ساله كيفي حاوي مواد منفجره داده و وي را مجبور كرده كه به يك ايست بازرسي پليس در جنوب اين كشور نزديك شود كه با انفجار اين كيف، اين دختربچه كشته شد.
به گزارش انتخاب به نقل از ايسنا، وزارت كشور افغانستان در بيانيه‌اي اعلام كرد: شبه نظاميان طالبان به اين دختر هشت ساله يك كيف حامل بمب دست ساز داده و وي را به سمت نيروهاي پليس هدايت كردند كه با نزديك شدن به نيروهاي پليس، اين كيف منجر شد و دختر هشت ساله نيز كشته شد.

اين حمله در منطقه چارچينو در استان اوروزگان در جنوب افغانستان رخ داد. در اين حادثه هيچ يك از نيروهاي پليس كشته يا زخمي نشدند.

اين حادثه در حالي رخ داد كه چهار نيروي ناتو شامل دو سرباز اسپانيايي طي دو روز گذشته در افغانستان كشته شدند.

پيش از اين اخبار مختلفي در مورد استفاده شبه نظاميان طالبان از عاملان انتحاري زن منتشر شده بود اما تاكنون خبري رسمي از استفاده از كودكان به عنوان عاملان حملات در افغانستان منتشر نشده بود.

به گزارش خبرگزاري رويترز، در ماه مه پليس افغانستان چهار پسر زير 13 سال را كه گفته مي‌شد به عنوان عامل انتحاري به استخدام طالبان در آمده بودند را در مرز افغانستان ـ ‌پاكستان دستگير كرد. يكي از اين پسران به پليس گفته بود كه به آنها گفته شده است آنها مي‌توانند پس از اين حمله انتحاري بار ديگر زندگي كنند. طالبان پس از انتشار اين خبر هرگونه استخدام كودكان براي انجام حملات انتحاري را رد كرد.

تلفات نظاميان و غير نظاميان در افغانستان در سال 2010 به يك ركورد رسيد و اين سال خشونت بارترين سال براي افغانستان محسوب مي‌شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
0
2
این جانیان از خدا بیخبر خود را مسلمان و پیرو رسول الله میدانند / مو بر تن آدم راست میشود / بی شک جهنم فقط برای این جنایت کاران بنا شده است نادانانی که میگویند با امریکا و استکبار مبارزه میکنیم
نظرات بینندگان