arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۸۳۰۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۳ - ۲۴ مهر ۱۳۹۵

فیفا تغییرات در فدراسیون فوتبال کویت را نپذیرفت/صدور حکم ادامه محرومیت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فدراسیون جهانی فوتبال 'فیفا' با تاکیدبر ادامه محرومیت فدراسیون فوتبال ، تیم های ملی و باشگاهی کویت، تغییراتی را که اخیرا از سوی سازمان ورزش این کشور برای جلب رضایت مسئولان فیفا انجام گرفت ، رد کرد.

به نقل از نشریه الوطن کویت مسئولان فیفا اعلام کرده اند که تغییرات اخیر در ساختار هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال کویت به هیچ وجه قابل قبول نبوده و دولت کویت همچنان در ساختار فعالیت فدراسیون فوتبال دخالت می کند، لذا تیم های ملی و باشگاهی این کشور همچنان از شرکت در رقابت های برون مرزی محروم خواهند بود.
 
فیفا تاکید کرده است که از نظر این سازمان، شیخ طلال الفهد رئیس قانونی فدراسیون فوتبال کویت است، در حالی که مقامات عالی دولت این کشور اختلافات شدیدی با وی دارند و از وی به عنوان یک عنصر نامطلوب در فوتبال کویت یاد می شود.
 
شیخ طلال الفهد برادر زاده امیر کویت است.
 
دولت کویت پس از محرومیت ورزشکارانش از شرکت در رقابت های المپیک 2016 ریو با پرچم کشورشان و کسب دو مدال با پرچم کمیته ملی المپیک به دلیل محرومیت، رایزنی های گسترده ای را برای جلب رضایت فیفا و کمیته ملی المپیک آغاز کردند، اما تلاش های آنها به نتیجه نرسید.
 
در حال حاضر تمامی تیم های ملی و باشگاهی کویت در رشته های مختلف، از حضور در میادین بین المللی محروم هستند و تنها در رقابتهای پارالمپیک ریو به ورزشکاران این کشور اجازه شرکت با پرچم کشورشان داده شد.
 
فیفا ، دولت و کمیته المپیک کویت را به دخالت در ورزش و تعیین تکلیف برای مسئولان این عرصه متهم کرده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: فیفا ، المپیک ، ریو ، کویت
نظرات بینندگان