arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۵

تردید انگلیسی‌ها درباره فروش سلاح به آل‌سعود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه ایندیپندنت به نقل از وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که این کشور درخصوص فروش تسلیحات نظامی به عربستان تجدید نظر می کند.

به گزارش میزان، روزنامه ایندیپندنت پس از اعتراف رژیم سعودی به حمله جنگنده‌های ائتلاف موسوم به عربی به مردم یمن که نزدیک به 900 نفر از شهروندان صنعا کشته و زخمی شدند به نقل از وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که این کشور درخصوص فروش تسلیحات نظامی به عربستان تجدید نظر می کند.

وزارت خارجه انگلیس ضمن استقبال از گزارش کمیته فرمایشی سعودی‌ها برای بررسی حمله جنگنده‌های این کشور به مردم یمن تصریح کرد که ما منتظر اطلاعات بیشتری از کمیته تحقیق درباره این حادثه هستیم و نتایج این تحقیقات به عنوان بخشی از اطلاعات موجود در دسترس ما دراتخاذ رویکرد کلی انگلیس در رابطه با عربستان استفاده خواهد شد.

بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس نیز پیش از این به صورت رسمی ناراحتی خود را از حمله جنگنده های سعودی به مراسم ختمی در 9 اکتبر را اعلام و همان روز «توبیاس ایلوود» وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا نیز به ریاض سفر کرد.

پس از کشتار بی‌رحمانه مردم یمن در 8 اکتبر توسط جنگنده‌های ائتلاف سعودی، انتقاد جهانی به دولت انگلیس به عنوان یکی از تامین کنندگان اصلی تسلیحات نطامی برای عربستان افزایش یافت.

کمیته حقیقت یاب وابسته به ائتلاف متجاوز عربی که به صورت نمایشی برای بررسی جنایت اخیر علیه غیرنظامیان در صنعا تشکیل شده است روز شنبه در گزارشی ادعا کرد که حمله به مراسم عزاداری این شهر به اشتباه صورت گرفته است.

در پی حمله هوایی مرگبار عربستان سعودی به یک مراسم ختم در صنعا، پایتخت یمن دستکم 144 کشته و حدود بیش از 600 نفر دیگر زخمی شدند.
برچسب ها: سلاح ، فروش ، آل سعود
نظرات بینندگان