arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۱ - ۲۵ مهر ۱۳۹۵

اعمال محدودیت های جدید کویت برای تردد اتباع خارجی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت کویت که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند در حال حاضر بخشی از یارانه های حمایتی دو و نیم میلیون تبعه خارجی مقیم این کشور را می پردازد، اما روز به روز با آزادسازی هرچه بیشتر قیمت ها شرایط کسب درآمد و زندگی برای مقیمان دشوارتر می گردد.

در جدیدترین تصمیم اتخاذ شده دولت کویت اعلام کرد اتباع خارجی مقیم این کشور برای اینکه بتوانند افراد خانواده خود را برای سفر موقت به کویت جهت دیدار یا خویشاوندان دعوت کنند، باید حداقل ماهیانه 700 دلار حقوق ماهیانه دریافت کنند. این شرایط جدید به نوعی دشوارتر کردن شرایط زندگی برای اتباع خارجی است، و دولت کویت قصد دارد با این راهبرد تعداد اتباع خارجی مقیم در این کشور را از 60 درصد مجموع کل جمعیت، به 40 درصد کاهش دهد.

همزمان نیاز گسترده شهروندان کویتی به اتباع خارجی برای انجام امور روزمره خود و شیوه زندگی خاص کویتی ها، کاهش تعداد اتباع خارجی را به امری ناممکن تبدیل کرده و تنها بر تعداد نیروهای کار خارجی مجرد که به دور از خانواده در کویت اقامت می کنند می افزاید که این خود نیز مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.

سیاست جدید دولت کویت دعوت به همکاری و اعطای روادید کار به اتباع خارجی دارای تخصص است و از این رو پزشکان ، قضات و تخصص های کاری از محدودیت های جدید مستثنی شده اند.

به نوشته نشریه الانباء کویت، همزمان در تلاش برای جذب گردشگران راهبرد خود را کاهش تعداد اتباع خارجی مقیم قرار داده است، کویت در حال حاضر 4 میلیون نفر جمعیت دارد که تنها یک میلیون و دویست هزار نفر آنان کویتی هستند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان