arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵

امیرعبداللهیان: عملیات بزرگ نیروهای مسلح عراق کمک به تامین امنیت جهانی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«سوزانا ترستال» سفیر هلند در تهران با حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل امروز (دوشنبه) دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر عبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به روند رو به رشد ارتباطات سیاسی و اقتصادی میان دو کشور، گفت: ظرفیت‌های مثبت فراوانی در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و پارلمانی در دو کشور وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی از این فرصت ها در راستای منافع دو ملت بهره برد.

دستیار ویژه رییس مجلس افزود: مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی در راستای توسعه و گسترش مراودات به ویژه ارتباطات پارلمانی فیمابین حمایت می کند.

وی در همین راستا از تشکیل و آغاز به کار گروه های دوستی پارلمانی تهران و لاهه در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با ابراز تاسف از تشدید بحران های موجود در منطقه تصریح کرد: تمام کشورهای جهان به ویژه دولت های غربی در قبال فعالیت های گروه های تروریستی مانند داعش مسئول هستند و باید با اقدام جدی و غیر نمایشی از گسترش این گروه ها جلوگیری به عمل آورند.

همچنین در ادامه این دیدار توجه اروپا به حقوق بشر در بحرین و یمن مورد تاکید دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل قرار گرفت.

امیر عبداللهیان با تاکید بر لزوم تبادل هیات سیاسی و پارلمانی میان دو کشور خاطرنشان کرد: رایزنی و دیدارهای مستمر میان مقامات عالی رتبه می تواند روند توسعه روابط را شتاب بخشد.

وی سفر رییس کمیسیون سیاست خارجی هلند به تهران را که در آینده ای نزدیک انجام خواهد شد، مهم خواند.

امیر عبداللهیان با اشاره به آغاز عملیات بزرگ دولت و ارتش عراق علیه داعش و باهدف آزادسازی موصل از تروریست‌ها، گفت: عملیات بزرگ نیروهای مسلح عراق که با فرماندهی حیدر العبادی نخست وزیر این کشور انجام می شود کمک به تامین امنیت جهانی است.

وی افزود: دولت، ارتش و مردم عراق با شایستگی و اقتدار در مسیر مبارزه با داعش اقدام کردند و آزادی موصل قطعی است.

در ادامه این دیدار «سوزانا تروستال» سفیر هلند در تهران بر علاقمندی دولت و پارلمان هلند در جهت افزایش سطح مناسبات فیمابین، گفت: هلند سومین شریک تجاری جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه اروپا است و علاقمندیم روند توسعه ارتباطات سیاسی، اقتصادی و تجاری فیمابین سرعت بیشتری یابد.

سفیر هلند در تهران با ابراز تاسف از بحران های انسانی ناشی از اقدامات گروه های تروریستی در منطقه، افزود: دولت هلند با دقت تحولات منطقه را رصد کرده و گروه‌های تروریستی را خطری برای تمام کشورهای جهان می داند.

سفیر هلند در پایان با قدردانی از توجه مجلس دهم به تشکیل فوری «گروه دوستی پارلمانی تهران، لاهه» و اعلام آمادگی رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان هلند و هیات همراه جهت سفر به تهران، همکاری های پارلمانی و سیاسی و اقتصادی دو کشور را مهم و رو به رشد خواند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان