arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۱ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵

همکاری روسیه و هند در ساخت جنگنده های نسل پنجم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرگزاری ایتارتاس روسیه روز دوشنبه از بنالیوم در گوای هند به نقل از رییس جمهور روسیه اعلام کرد که هند و روسیه با همکاری هم قصد دارند برد موشک 'براهموس' را تقویت کرده و در تولید جنگنده های نسل پنجم نیز همکاری کنند.

این گزارش بدون اشاره به مکان و موقعیت نطق رییس جمهور روسیه، آورده است: ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه که برای شرکت در اجلاس سران پنج قدرت نوظهور اقتصادی (بریکس) در هند بسر می برد، گفت: 'ما (هند و روسیه) تلاش خواهیم کرد سیستم موشکی 'براهموس' را توسعه بخشیده و تقویت کنیم و به همین منظور در ابعاد زمینی، دریایی و هوایی آن نیز تغییراتی ایجاد خواهیم کرد'.

وی در این خصوص افزود: 'ما حتی توافق کردیم در زمینه تغییر برد این سیستم های موشکی نیز فعالیت کرده و قرار گذاشتیم با همکاری هم جنگنده های نسل پنجم را نیز بسازیم'.

براساس این گزارش، رهبر روسیه از همکاری نظامی و فنی روسیه با هند ابراز رضایت کرد و گفت که این فقط تنها مورد همکاری دوجانبه مورد علاقه دو کشور نیست، موارد همکاری دیگری هم وجود دارد'.

پوتین در این خصوص اظهار داشت: 'احتمال زیادی هم وجود دارد که دو کشور در زمینه توسعه اقتصاد غیر نظامی نیز با یکدیگر همکاری کنند، چرا که کشور هند به اندازه کافی بزرگ و از درآمد تقریبا بالایی نیز برخوردار است، به همین دلیل تولیدکنندگان روسیه به بازار هند علاقمند هستند'.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان