arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۳ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵

ترامپ: سیستم انتخاباتی آمریکا آمیخته به تقلب است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا  اظهارات خود را مبنی بر این که در انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر به نفع هیلاری کلینتون نامزد دموکراتها تقلب خواهد شد، تائید کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به رغم این که اطرافیان ترامپ تلاش می کنند اتهامات وی را در خصوص تقلب در انتخابات آتی به نفع کلینتون کمرنگ جلوه دهند، خود ترامپ روز دوشنبه بار دیگر بر این مسئله تاکید و به صراحت اعلام کرد سیستم انتخاباتی آمریکا آمیخته به تقلب است. ترامپ از زمانی که رقیب هیلاری کلینتون در نظرسنجی ها از او فاصله گرفته است، این اتهامات را تکرار می کند.

ترامپ روز دوشنبه در صفحه توئیتر خود اعلام کرد:" مسلم است که پیش و حتی در زمان برگزاری انتخابات تقلبهای گسترده ای در آمریکا صورت می گیرد. چرا مسئولان جمهوری خواه این مسئله را انکار می کنند؟ چرا آنها این قدر ساده لوح هستند؟"

دونالد ترامپ پیش از این با انتشار چندین پیام تند در صفحه توئیتر خود از برخی از مسئولان بلندپایه حزب جمهوری خواه که به وی پشت کرده اند، انتقاد کرده و آنها را بی انصاف توصیف کرده است. ترامپ گفته است اکنون که بسیاری از مسئولان حزب جمهوری خواه از او رویگردان شده اند مصمم است به میل و اراده خود مبارزات تبلیغاتی اش را هدایت کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، میلیاردر آمریکایی که برای اولین بار در انتخابات ریاست جمهوری کشورش نامزد شده است در تائید اتهاماتی که به سیستم انتخاباتی آمریکا وارد کرده، اسناد و شواهدی ارائه نکرده است به همین علت شمار زیادی از مسئولان حزب جمهوری خواه خشم و عصبانیت خود را از مشاجره جدیدی که ترامپ در کارزار تبلیغاتی خود به راه انداخته است، پنهان نمی کنند و برخی از آنها حتی آشکارا از ترامپ خواسته اند یا در تائید اتهاماتی که مطرح می کند اسناد و شواهد ارائه کند یا این که خاموش شود. 

مشاجره ناشی از اتهام ترامپ به سیستم انتخاباتی آمریکا در حالی در رسانه ها مطرح شده است که رای گیری زودهنگام مراسلاتی در برخی ایالت های آمریکا آغاز شده است.
برخی از مسئولان ستاد انتخاباتی ترامپ برای کم اهمیت جلوه دادن اتهامات مطرح شده توسط ترامپ تاکید کرده اند که ترامپ در سخنان خود در واقع از عدم صداقت برخی رسانه ها در قبال خود انتقاد کرده و روند انتخابات کشور را زیر سوال نبرده است.

اظهارات بحث برانگیز ترامپ درباره مسایل مختلف و به ویژه پخش نوار ویدئویی سخنان توهین آمیز وی درباره زنان که مربوط به سال 2005 است در روزهای گذشته موجب شد تعداد زیادی از مسئولان جمهوری خواه از ترامپ فاصله بگیرند.
برچسب ها: تقلب ، ترامپ ، جمهوری خواه
نظرات بینندگان