arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۸۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۰ - ۰۷ تير ۱۳۹۰

پیشگیری صداوسیما از شیوع ویروس عادل فردوسی پور به "صرفاجهت اطلاع"!

در پی استقبال نسبی از برنامه "صرفا جهت اطلاع"، در جهت جلوگیری از مبتلا شدن مجری این برنامه به سرنوشت مجری نود و شكل گیری فضایی كه بعدها دست زدن به او نیز همچون نگاه چپ به عادل حاشیه ساز باشد، زمان برنامه وی را كاهش داده و حضور وی را محدود كردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پی استقبال نسبی از برنامه "صرفا جهت اطلاع"، در جهت جلوگیری از مبتلا شدن مجری این برنامه به سرنوشت مجری نود و شكل گیری فضایی كه بعدها دست زدن به او نیز همچون نگاه چپ به عادل حاشیه ساز باشد، زمان برنامه وی را كاهش داده و حضور وی را محدود كردند.

به گزارش آینده ، در ابتدای برنامه جهت اطلاع این هفته، محمد دلاوری مجری این برنامه كه به دلیل عملكرد شجاعانه و صریح خود در ماه های اخیر، با اقبال افكارعمومی مواجه شده است، اعلام كرد اولا زمان برنامه وی به 5 دقیقه كاهش یافته و ثانیا به صورت یك هفته در میان اجرای جهت اطلاع را بر عهده خواهد داشت.

عملكرد
 در عبور از برخی خط قرمزهای صداوسیما در انتقاد از نهادهای حاكمیتی، موجب افزایش شدید بیننده و هوادارن برنامه های وی شده بود، به ویژه آنكه دلاوری لبه انتقاد را به سوی مسئولان صداوسیما نیز برده و صراحتا پخش برنامه های تبلیغاتی دولت را در ازای پول و رپرتاژ آگهی عنوان كرده و حتی در خصوص موضوع درگیری های سوریه كه خط قرمز رسانه ملی محسوب می شود، به صداوسیما متلك انداخته بود.

وی همچنین در برنامه‌ای گزارش واحد مركزی درباره تجمع اعتراضی صدها نفره در پاریس را به انتقاد گرفت و با نشان دادن جمعیت، آن را چند نفره خواند و در واقع به گزارش هایی پرداخت كه اگرچه به شكل باورنكردنی سر از آنتن درآورد اما در نهایت عواقب چندان خوبی برای مجری نداشت.

اكنون گفته می شود به دلیل آنكه ممكن است دلاوری به تدریج از حد یك مجری عادی به یك منتقد صریح اللهجه تلویزیونی تبدیل شود، نسبت به محدود كردن فعالیتهایش اقدام كرده اند تا روزگاری همان اتفاقاتی كه در مقطعی برای حذف فردوسی پور افتاد و نتیجه ای نداشت برای دلاوری رخ ندهد و به چهره ای حذف نشدنی از مقابل دوربین سیما، مبدل نشود.

پیش از این كامران نجف زاده و مرتضی حیدری نیز از جمله مجریان صداوسیما در دهه اخیر بودند كه در حال تبدیل شدن به یك ستاره بودند، اما این دو نفر بدون اینكه نیازی به ایجاد محدودیت از سوی مدیران صداوسیما داشته باشند، با استفاده از استعداد شخصی خود در فعالیتهای خاص(!)، از خطر ستاره شدن و چهره شدن رهانیدند و بدین طریق حضور ثابتشان را روی آنتن از دست ندادند.

این در حالی است كه اكثر رسانه‌های دنیا تمامی تلاش خود را برای تبدیل شدن نیروهای خود در قالب مجری و... به یك ستاره به كار می برند. اما در ایران رسانه ملی تبدیل شدن مجری به ستاره را تهدید ارزیابی می كند، زیرا با افزیش محبوبیت و قدرت مجری، كنترل و حذف او دشوار خواهد بود، كما اینكه پیش از این حذف چهره هایی چون فرزاد حسنی برای صدا و سیما بی هزینه نبود و مدت ها جزو مباحث حاشیه ای رسانه های مكتوب بود.

نمونه عینی این پدیده، عادل فردوسی پور، مجری و تهیه كننده برنامه نود است كه با پشتوانه بینندگان و هواداران چندمیلیونی این برنامه، در برابر فرمایشهای برخی مدیران صداوسیما و عوامل بیرونی مقاومت كرده و برخلاف بینندگان، در میان مسئولان صداوسیما چندان محبوبیتی ندارد. اما حجم غیرقابل مقایسه هواداران نود و فردوسی پور مانع حذف وی شده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
0
0
نمیزارن یکی حرف راست بزنه
نظرات بینندگان