arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۱ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵

عراق: سقف زمانی مشخص برای آزادسازی موصل وجود ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
" سعد الحدیثی" سخنگوی دولت عراق گفت: دولت نمی تواند سقف زمانی مشخصی را برای پایان عملیات آزادسازی موصل مشخص کند، زیرا این مساله به روند عملیات نظامی بستگی دارد.

وی درعین حال با تاکید بر تلاش دولت عراق برای پیروزی هرچه سریعتر و آزادسازی موصل در اسرع وقت، ابراز امیدواری کرد که این مساله به زودی زود اتفاق بیافتد.

الحدیثی اظهار داشت: دولت عراق تلاش می کند تا تجربه های خود درمناطق الشرقاط و القیاره را در موصل هم پیاده کند تا جان شهروندان این مناطق حفظ شود.

وی افزود : میلیون ها اعلامیه در شهر موصل میان مردم این شهر توزیع شده و از طریق دو رادیویی که برای اهالی موصل پخش می شود، به اهالی توصیه شد که از منازل خود خارج نشوند و از مناطق حضور عناصر تروریست و مواضع آن ها نیز دوری کنند.

الحدیثی اظهار داشت:" توصیه هایی درباره حفظ جان شهروندان و تضمین تعامل مثبت آنان همزمان با ورود نیروهای عراقی به شهر داده شد و واقعیت این است که ما این تجربه را در الشرقاط و القیاره داشتیم و کاملاً هم موفق بود ، هیچ یک از شهروندان از این مناطق خارج نشدند و امیدواریم که این تجربه در شهر موصل نیز موفقیت آمیز باشد".

وی اظهار داشت" درصورتیکه شهروندان از مناطق خود خارج شوند، هماهنگی هایی میان فرماندهان نظامی میدانی و نیز مسئولان دولتی در امور آوارگان صورت گرفته است تا گذرگاه هایی امن را برای خروج آوارگان و اسکان آنان در مناطق امن درنظر گرفته شود و نیازهای اساسی آنان برآورده شود و آمادگی های لازم دراین زمینه صورت گرفته است.

شهر موصل مرکز استان نینوا در شمال عراق به دلیل مساحت و موقعیت خاص خود از اهمیت راهبردی برخوردار است و موصل بعد از بغداد، دومین شهر پرجمعیت عراق به شمار می رود.

موصل بزرگ ترین شهر تحت اشغال گروه تروریستی داعش و نیز بزرگ ترین مقر این گروه درعراق است.

برچسب ها: موصل ، آزادسازی ، آوارگان
نظرات بینندگان