arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۸۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۲ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵

نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره حلب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برگزاری این نشستِ ویژه به درخواست رسمی انگلیس به نمایندگی از گروهی متشکل از 11 کشور غربی و عربی از جمله امریکا و برخی کشورهای منطقه صورت می‌گیرد که همگی از حامیان معارضان در سوریه محسوب می‌شوند.

در نامهٔ درخواست انگلیس آمده است: «در پی بدتر شدن وضعیت حقوق بشر در حلب» برگزاری نشست ویژهٔ شورای حقوق بشر سازمان ملل ضروری است.

شهر حلب که زمانی قطب صنعتی سوریه محسوب می‌شد اکنون به عرصهٔ جنگی تمام‌عیار میان نیروهای دولتی و گروه‌های تروریستی تبدیل شده است.

این شهر از حدود 4 سال پیش به دو بخش غربی (تحت کنترل دولت سوریه) و شرقی (در تصرف معارضان و گروه‌های تروریستی) تقسیم شده است.

ریک برِنان از مقامات ارشد سازمان بهداشت جهانی اخیراً دربارهٔ وخامت شرایط غیرنظامیان به‌ویژه زنان و کودکان گرفتار در حلب هشدار داد و گفت: «ما خواستار چهار چیز هستیم: توقف کشتار، توقف حملات علیه امدادهای درمانی، اجازه خروج بیماران و زخمی شدگان (از حلب) و اجازه ارسال کمک به داخل».

برنان افزود جزئیات بیشتری دربارهٔ انواع آسیب‌ها و جراحات مردم حلب در اختیار ندارد اما وجود جراحات ناشی از اصابت گلوله، جراحات ناشی از انفجار، سوختگی و قطع عضو «کاملاً قابل پیش‌بینی است».

درحالی‌که مذاکرات درباره آتش‌بس در سوریه در جریان است، غیرنظامیان به‌ویژه کودکان سوری بهای ادامهٔ این بحران را با جان خود می‌پردازند.
نظرات بینندگان