arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۳ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵

المیادین: عملیات خروج افراد مسلح از معضمیه شام به پایان رسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبکه خبری المیادین اعلام کرد که عملیات خارج شدن افراد مسلح و خانواده‌های آنها از منطقه معضمیه در ریف جنوبی دمشق و انتقال آنها به ریف ادلب به پایان رسید.

از صبح امروز مقدمات خروج گروه‌های تروریستی مسلح از شهر معضمیه الشام در حومه غربی دمشق آغاز شد، دستاورد قابل توجه دولت سوریه از طریق کمیته‌های آشتی منجر به توافقی شد که بر اساس آن حدود 600 تروریست به‌همراه خانواده‌هایشان، این شهر را به‌سمت استان ادلب (مهمترین مقر تروریست‌های تکفیری جبهه النصره و گروه‌های همسو) ترک می‌کنند.

به نقل از منابع محلی در حومه دمشق اعلام کرد کار عقب‌نشینی تروریست‌ها از صبح امروز چهارشنبه به‌دور از چشم رسانه‌ها بر اساس یکی از بندهای مورد توافق انجام می‌شود تا مؤسسات دولتی کار خود را در شهر معضمیه پس از اجرای کامل این توافق، از فردا پنجشنبه با هدف خدمت رسانی به مردم از سر گیرند.

همچنین دولت سوریه اعلام کرده است وضعیت آن دسته از افراد مسلح را که تمایل دارند در معضمیه بمانند و زندگی عادی خود را از سر گیرند، ساماندهی خواهد کرد، اما بقیه تروریست‌ها که از تسلیم خود و خانواده‌هایشان خودداری کرده به استان ادلب در شمال سوریه منتقل خواهند شد.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان