arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۲ - ۰۷ تير ۱۳۹۰

آیت الله هاشم زاده هریسی: صدا و سیما هیچ كس را دشمن نداند

یك عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس نهم گفت: در انتخابات همه از جمله، مسوولان، جناح‌های سیاسی، مسئولان برگزار كننده در بخش نظارتی و اجرایی و حتی خود مردم نقش بسیار مهمی در بهتر، پاك‌تر وعادلانه‌تر برگزار شدن انتخابات دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یك عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس نهم گفت: در انتخابات همه از جمله، مسوولان، جناح‌های سیاسی، مسئولان برگزار كننده در بخش نظارتی و اجرایی و حتی خود مردم نقش بسیار مهمی در بهتر، پاك‌تر وعادلانه‌تر برگزار شدن انتخابات دارند.

به گزارش ایسنا ، آیت‌الله هاشم زاده هریسی اظهار كرد: اگر هر یك از اركان انتخابات به وظیفه خود عمل نكنند، به همان مقدار در انتخابات خدشه وارد می شود و هرچه مسئولیت بیشتر و اساسی تر باشد، اگر به وظایف عمل نشود، خدشه سنگین تر خواهد بود.

وی با بیان این‌كه رسانه‌ها و به خصوص صدا وسیما در انتخابات نقش مهم و اساسی در توجیه، بیداری و آگاهی مردم و انتخاب درست آنها دارند، افزود: صداو سیما می تواند همه چیز را به هم بزند و یا این‌كه همه امور را در مسیر درست هدایت كند، چراكه تبلیغات دیگران محدود است و اگر در تبلیغات آنها اشتباه و اخلال باشد، انتشار آن محدود است، اما اگر صدا و سیما اشتباه كند، فراگیر می شود.

وی با بیان این‌كه وظایف و نقش صداوسیما، شرعی، قانونی، اخلاقی و اجتماعی است، تصریح كرد: اگر صدا و سیما در وظایف خود اخلال كند، از نظر قانونی، اخلاقی و شرعی ، بد است.

هاشم زاده هریسی با اشاره به این‌كه صدا و سیما متعلق به هیچ شخص و گروهی نیست، گفت: صدا و سیما حتی متعلق به حكومت نیست، بلكه رسانه ملی است و متعلق به ملت است و اگر دست حكومت است، برای هماهنگی كردن و تغذیه مالی است.

وی با بیان این‌كه استفاده حكومت از صدا و سیما برای بیان مسائل حكومت به ملت است، اظهار كرد: صدا و سیما باید بی طرف ترین مركز باشد و اگر با جناح، گروه و یا طرز تفكر خاصی هماهنگ شود، به همان اندازه به بخش‌های دیگر آسیب وارد می كند و از حالت ملی بودن خارج می شود، بنابراین در برنامه های صدا و سیما نباید بخشی از ملت مخدوش شود، چون حق رسانه ملی بودنش از بین می رود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: صدا و سیما و رسانه‌ها در انتخابات باید اصل بی طرفی را بسیار رعایت كنند؛ چراكه انتخابات مربوط به حقوق همه ملت است و حتی نباید حق قشر كوچكی از ملت ضایع شود، چون حتی اگر گروهی كوچك باشند، عضو ملت هستند و دررسانه ملی به عنوان حق خود، سهمی دارند.

وی با بیان این‌كه صدا و سیما باید از مردم دفاع وانتقاد و ناراحتی های مردم را نسبت به ارگان‌های مختلف منتقل كند، در حالی كه متاسفانه این موضوع كمتر دیده می شود ، افزود: كاركنان صدا و سیما انسان‌های خوب و خدمت گذار و مورد اعتمادی هستند و كارهای خوبی ارائه می كنند، اما متاسفانه از بسیاری موضوعات غفلت می شود.

وی با بیان این‌كه هیچ گروه و اقلیتی نباید از صدا و سیما برنجد چون صدا و سیما رسانه ملی است ، تصریح كرد: صدا و سیما زبان دولت و حكومت نیست، بلكه در مرحله اول زبان ملت است و مورد استفاده حكومت برای رساندن پیام‌ها به ملت.

هاشم زاده هریسی ادامه داد: رسانه‌ها و صدا و سیما باید در انتخابات بی طرفی را به طور كامل كه مهمترین و سخت‌ترین كار است، رعایت كنند.

وی افزود: رسانه ها و صدا و سیما باید در كنار رعایت بی طرفی، معیارها و ملاك‌های انتخاب را برای مردم بیشتر توضیح دهد، قوانین انتخابات را به مردم آموزش داده و آموزشگاه سیاسی، قانونی و اخلاقی شود.

وی با اشاره به این‌كه انقلاب ما انقلاب اخلاقی است و اگر اخلاق نباشد، شرع و قانون از بین می رود، تصریح كرد: مسائل اخلاقی در جامعه ما مخدوش شده است و متاسفانه مسائل سیاسی گسترش یافته و سیاست حتی در صدا و سیما همه چیز را تحت الشعاع خود قرار داده است كه این موضوع خطر دارد و به نظام ولایی ما ضرر می زند.

هریسی با بیان این‌كه رعایت بی طرفی، اخلاق و آموزش نكات مربوط به انتخابات به مردم از نكاتی است كه رسانه‌ها و صداوسیما باید در انتخابات رعایت كنند، گفت: صدا و سیما باید حب و بغض های سیاسی ، اجتماعی و جناحی را كنار بگذارد و هیچ كس را دشمن نداند و هیچ كس را دوست نداند، بلكه فقط نظام ، حق، عدالت و قانون و همه ملت را دوست بدارد.
نظرات بینندگان