arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۹۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۳ - ۰۷ تير ۱۳۹۰

طنز کیهان در مورد شریعتمداری و کیان مختارنامه!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آقای چیز، طنزنویس روزنامه كیهان در مطلب طنزی با اشاره به شهادت «كیان» در سریال مختارنامه، می­نویسد:

*مراسم سومین شب شهادت كیان ابوعمره، با حضور امیر مختار، بن مالك، مهران، ابراهیم مالك، آقای دوربینی، بن شمیط، بن وهب، دلدل و تنی چند از نمایندگان قبایل مختلف ایرانی، بعد از ظهر دیروز در مسجد كوفه برگزار شد.

*در این مراسم بن مالك با اشاره به خدمات كیان در طول دوره انتقام و نقش وی در وحدت میان سربازان سپاه حق از شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست كه روز شهادت كیسان ابوعمره را به عنوان روز وحدت عرب و عجم در لشكر مختار نام گذاری كنند. وی گفت: به پرونده بن وهب در موضوع شهادت كیان خارج از نوبت رسیدگی می شود و ما با هیچ كس شوخی موخی(!) نداریم.

*در ادامه این مراسم بن شمیط ضمن ابراز پشیمانی از قصور خود در موضوع شهادت كیسان ابوعمره، گفت: من از همان اول هم مخالف به میدان رفتن كیان بدون اسب بودم، اما ابن وهب مرا فریب داد، البته اسب هم نباید صاحبش را تنها رها می كرد و از نظر من مقصر اسبی، ببخشید؛ اصلی این ضایعه، حرف هایی بود كه بن محمود در مناظره با داماد بغداد زد!!

*سخنران بعدی این مراسم بن شریعتمدار بود. وی گفت: كیهان از قبل همه این حوادث را پیش بینی كرده بود و ما براساس اسناد و شواهد موجود قبلاً گفته بودیم كه دست آل زبیر هر آن احتمال دارد كه از آستین امثال بن وهب بیرون بیاید! وی گفت: فردا نه پس فردا در همین باره «گفت وشنود» خواهم نوشت، الساعه در لطیفه آخرش گیر كرده ام! مدیر مسئول كیهان به دیدار چند وقت پیش بن وهب با جرج سوروس اشاره، و تصریح كرد: كیان برخلاف اسمش هیچ ارتباطی با حلقه كیان نداشت، بلكه قبلاً خبرنگار افتخاری كیهان بود در حوزه ایوان مدائن!

*بعد از سخنرانی بن شریعتمدار، بن سابقه پشت تریبون قرار گرفت و گفت: در حادثه شهادت كیان، هم بن وهب مقصر بود، هم بن مالك! بن سابقه تأكید كرد: برای جلب اعتماد مردم باید همه زندانیان سیاسی، حتی آن دسته از بی شرف هایی كه در حادثه كربلا به یزیدیان كمك كردند، آزاد شوند و موضع من هنوز هم همان چیزهایی است كه در نماز جمعه گفته بودم. وی افزود: درباره جنگ حرورا ناگفته هایی دارم كه فعلاً قصدی برای افشای آن ندارم! بن سابقه از بن وهب خواست، هر جا كسی به او حرف بی تربیتی زد، فیلمش را برای همه بلوتوث كند تا پیراهن عثمان درست شود! بن سابقه ادامه داد: مختار در به ثمر رساندن اهداف قیام علیه امویان و زبیریان، گاهی به وی كمك می كرد!!!! وی در عین حال گفت: ما باید وحدت را حفظ كنیم و همه خود را بدهكار قیام بدانیم و اگر اینها كه ادعاهایی دارند، چیزی از ما پیدا كردند، بیایند من به نامشان بزنم خلاص! بن سابقه در پایان خود را عاشق مختار خواند و با اشاره به دوستی 80 ساله خود با امیر مختار گفت: «م.ه» برای بررسی شرایط دانشگاه آزاد شعبه روم به ونیز رفته است و با اینكه در جنگ حرورا نبود، اما تركش های این جنگ هنوز در بدنش هست!

گفتنی است بعد از كشته شدن شهید صانع ژاله در حوادث 25 بهمن سال 89 و بسیجی معرفی شدن او، مدیر كیهان در برنامه زنده سیما مدعی شد صانع ژاله خبرنگار افتخاری ما بود و برای همین پیش آقای منتظری رفته بود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
0
2
آقای دوربینی جالبترین قسمت بود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
0
0
الان اين طنز نويسه تو كيهان تشريف دارن يا جاي ديگه اي هستن !يعني ماموريت گرفتن از آقاي رئيس رفتن جايي
نظرات بینندگان