arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۹۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۵

تظاهرات پلیس فرانسه در سومین شب متوالی در پاریس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالیکه نیروهای پلیس فرانسه برای سومین شب متوالی در پاریس و سایر شهرهای این کشور تظاهرات کردند، منتقدان دولت فرانسه، فرانسوا اولاند  -- رئیس جمهور -- را به ناتوانی در برقراری امنیت در این کشور در شرایطی که تنها چند ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری متهم کردند. 

نیروهای پلیس فرانسه معتقدند تجهیزات کافی حتی برای دفاع از خود ندارند. آنها سه شب متوالی است که تظاهراتی بدون مجوز برگزار کرده اند. 

صدها افسر پلیس در میدان جمهوری و نیز خیابان شانزه لیزه پاریس تظاهرات کردند. تظاهراتی نیز در شهرهای بوردو، نانسی و تولوز برگزار شد. 

آلن ژوپه، رقیب راستگرای اولاند در انتخابات که بر اساس نظرسنجی ها احتمالا رئیس جمهور بعدی فرانسه خواهد شد روز سه شنبه از آنچه که نبود اقتدار در کشور بود؛ انتقاد کرد. نیکلا سارکوزی رئیس جمهور سابق که وی نیز در عرصه انتخابات حضور دارد با الفاظ تندتری از شرایط کشور انتقاد کرد. 

حتی یکی از اعضای حزب حاکم سوسیالیست نیز از اولاند خواست در مبارزه با جرم و جنایت شدیدتر عمل کند. ملک بوتی، که عضو پارلمان فرانسه نیز است از اولاند خواست از قدرت کناره گیری کند تا فردی شبیه به مانول والس نخست وزیر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند. 

این نماینده پارلمان گفت «ما کسی را می خواهیم که شخصیتی قوی داشته باشد، کسی که بتواند امید بدهد.»

برنار کازنوو وزیر کشور فرانسه روز سه شنبه با اتحادیه های پلیس دیدار کرد و ضمن دعوت به آرامش گفت دولت از نیروهای امنیتی حمایت می کند.
برچسب ها: پلیس ، تظاهرات ، نانسی
نظرات بینندگان