arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۹۵۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۷ - ۰۷ تير ۱۳۹۰

کوبیدن بر میز نمایندگان جایگزین «دو دو» کردن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بعد از ان که «دودو» کردن نمایندگان در صحن مجلس مورد انتقاد بسیاری از نمایندگان و مردم واقع شده واین کار نه چندان شایسته از صدا و سیما پخش شد، امروز در صحن مجلس کوبیدن بر میز نیز جایگزین دودو کردن شد.

به گزارش انتخاب به نقل از جهان؛ دودو کردن در مجلس به معنای بیان مخالفت می باشد و هر وقت نمایندگان بخواهند نظر مخالف خود را نسبت به طرح یا لایحه ای و یا حتی فردی اعلام کنند در صحن مجلس فریاد دودو سر میدهند.

در همین راستا در جلسه روز یک شننبه ۳۱ خرداد در هنگام بررسی صلاحیت حمید سجادی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان و در هنگام سخنرانی رئیس جمهور نمایندگان فریاد دودو سر میدادند که همین امر موجب انتقادات شدیدی در این زمینه شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس در جلسه علنی روز یک شنبه ۵ تیر از نمایندگان در خواست کرد که دیگر فریاد دودو در صحن مجلس سر ندهند. در همین راستا برخی از نمایندگان نیز خواستار اعلام اسامی کسانی شدند که با فریاد دودو نظم مجلس را به هم میزنند.

اما اتفاق جالب در جلسه امروز مجلس این بود که نمایندگان به جای فریاد دودو بر روی میز خود می کوبیدند و هنگامی که يكي از نمايندگان نطقی در حمایت از دولت و انتقاد از نمایندگان مجلس بیان می کرد، چند تن از نمایندگان با دست خود بر روی میز می کوبیدند تا بدین صورت اعتراض خود را نشان دهند.

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس با تائید این خبر به خبرنگار ما گفت: پس از تذکر لاریجانی مبنی بر خودداری نمایندگان از گفتن دودو در صحن مجلس امروز شاهد اقدام دیگری از سوی نمایندگان بودیم. برخي نمایندگان از یک طرف دستور لاریجانی را اجرا کرده و از طرف دیگر با کوبیدن بر میز اعتراض خود را نسبت به سخنان یک نماینده نشان دادند.

وی افزود: آقای لاریجانی از نمایندگان درخواست کرده بود هنگامی که یک نماینده و یا شخص دیگری در صحن مجلس در حال صحبت است هیچ کس حق دودو کردن ندارد که این مورد توافق همه نمایندگان قرار گرفت.

یکی دیگر از نمایندگان مجلس گفت: اگرچه امروز نمایندگان دودو نکردند اما کوبیدن بر روی میز نیز کار بدی بود که باید از آن جلوگیری شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
1
4
پس اين بنده خدا ها چطوري اعتراض كنند بلند شوند وسط مجلس.....!
طاهر
|
PORTUGAL
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
7
2
اینکه مقام معظم رهبری فرمودند « کم مانده رئیس جمهور را کتک هم بزنند « اگر درست باشد، جا برای دق کردن آن دست از نمایندگان بی ادب دارد!
برای مجلس و مردم کشورم متاسفم که اینچنین نمایندگانی را تحویل مجلس دادند.
اینکه تصویب شد نمایندگان منتخب باید فوق لیسانس داشته باشند، معنی اش آنست که مقداری از آداب اجتماعی و اخلاق رفتاری مناسب تری برخوردار باشند!
با عدم استقبال از رئیس جمهور در مجلس و دو دو کردن آنهم در مقابل چشم یک دنیا دشمن، خبث باطنی خود را نشان دادند و بی ادبی کردند!
حتما دلیل انتقاد رئیس جمهور از بعضی مصوبات مجلس همین است که آنان صرفا به دلیل مخالفت با دولت دست به فشار و کارهایی می زنند و مملکت را دچار هیجان می کنند!
امیدوارم در مجلس بعدی، شاهد مجلسی پاکتر از حالا و دارای شخصیت های اخلاق گرا، عقل گرا و ارزشی باشیم.
مردمک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
3
1
اینارو ببین ترو خداااااااا


حالا یه مدت تمام مملکت و مشکلات رها میشه و قضیه دو دو کردن مجلسیا میشه مهمترین مشکل ملت

ول کنین ترو خدااااا

اصل قضیه به نظرم ساده تر از این حرفاس و نیاز به اینهمه کش دادن نداره

شخصی که رئیس جمهور مملکته توی صحن مجلس داره صحبت میکنه و تعدادی نماینده وسط حرف رئیس جمهور شروع میکنن به اعتراض کردن

خب معلومه همچی کاری جدا از اینکه کی نماینده س و کی رئیس جمهور ، کار ناپسندی و نباید دیگه تکرار بشه
نظرات بینندگان