arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۹۶۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۹ - ۰۷ تير ۱۳۹۰

انتقال آب درياي خزر به استان سمنان تا پنج سال آينده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 با انتقال آب دریای خزر به استان سمنان مشکل آب استان تا پنج سال آینده برطرف می شود . مدیر عامل شرکت آب منطقه ای سمنان امروز از پایان مطالعات مرحله شناخت طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان خبرداد و افزود: فردا در جلسه با عطارزاده معاون آب وزارت نیرو مرحله اول طرح مطالعاتی این طرح عظیم انتقال آب آغاز می شود . آقای جعفری اعتبار امسال مطالعات طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان را یک میلیارد تومان اعلام کرد وگفت اعتبار نهایی نامحدود است و پیش بینی می شود با اجرای این طرح 120 میلیون متر مکعب آب در ثانیه به استان سمنان منتقل شود . مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان با بیان اینکه سالانه 150 تا 170 میلیون مترمکعب از سطح سفره های آبی استان سمنان کاسته می شود افزود پارسال 10 میلیون مترمکعب از منابع آبی استان حفاظت شدو امسال حفاظت از 15 میلیون مترمکعب آب در دستور کار است.

آقای جعفری با اعلام اینکه 90 درصد از منابع آبی استان سمنان در بخش کشاورزی مصرف می شود به کشاورزان توصیه کرد اگر10 درصد در مصرف آب صرفه جوئی کنند منابع اب مورد نیاز بخشهای خانگی و صنعت استان سمنان تامین می شود.

جعفری گفت در استان سمنان هشت درصد آب در بخش خانگی و دو درصد در بخش صنعت مصرف می شود. مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان 2 برابر شدن اعتبار این شرکت را گواه نگاه ویژه دولت به اجرای طرحهای تامین آب در استان سمنان نگاه ویژه ای عنوان کرد و گفت اعتبار امسال شرکت آب منطقه ای سمنان 320 میلیارد ریال است که با احتساب اعتباراتی که از بخش خصوصی جذب می شود به 900 میلیارد ریال خواهد رسید.

آقای جعفری با اشاره به اینکه اعتبار پارسال شرکت آب منطقه ایی ساتان سمنان 165 میلیارد ریال بود گفت از آنجا که پارسال برای اجرای طرحهای متعدد تامین و انتقال آب در استان سمنان 380 میلیارد ریال هزینه شد 220 میلیارد ریال به پیمانکاران بدهکاریم. طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان از طرح های مصوب سفر سوم هیات دولت به استان سمنان است. مرحله مطالعات این طرح را قرارگاه خاتم الانبیا اجرا می کند قرار است طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان از نزدیکترین نقطه به دریای خزر یعنی منطقه دیباج دامغان با ساخت تونلی به قطر چهار متر اجرایی شود. آقای رهی استاندار سمنان دی ماه پارسال اجرای مدت این طرح را چهار ساله و هزینه آن را بین سه تا پنج هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
0
0
این دریای خزر رو هم خشک کنید خیالتون راحت شه!!!!!
EEEEEEEEE
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
0
0
اگر با خشک کردن آب دریا تعدادی از هم وطنامون از بی آبی نجات پیدا کنند چه ایرادی داره؟ شاید شما خبر نداری اما اگه از بی آبی نتونی بری حمام و نظافت انجام بدی یا حتی در حسرت یه لیوان آب بسوزی دیگه خشک شدن دریایی که سالانه جان چندیدن نفر رو میگیره به چشمت نمی یاد من میدونم این مردم چه دردی می کشن دوست عزیز.. خدا کنه مشکلشون رفع بشه
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
0
0
ارتفاع آب دریای خزر هر ساله افزایش می یابد و با برداشت آب هیچ اتفاقی نمیافتد.
قابل توجه که اگر روزی دریای خزر خشک شود یک بیابان به بیابان های ایران اضافه می شود و اکوسیستم کاملا تغییر می کند، پس خشک شدن دریا ایراد دارد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۵
0
0
سلام 120 مليون متر مكعب در سال صحيح است اصل طرح هم مال اينجانبه شش ماهه هم اب ميارم كتابش هم فرستادم براي اقاي جعفري
نظرات بینندگان