arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۹۶۲۵
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۲ - ۳۰ مهر ۱۳۹۵

ابتکار: منابع آبی کشور محدود است/کشت محصولات "آب‌بر" تعطیل شود

ابتکار با اشاره به اینکه رویکرد دولت یازدهم به سمت محیط زیست سوق دارد، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم، دولت محیط زیست است و در این دوره فرصتی پیش آمده که در کنار کارهای فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی که صورت می‌گیرد، نگاهی هم به محیط زیست داشته باشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معصومه ابتکار در همایشی که با حضور جمعی از تشکل‌ها، فرهنگی‌ها و اساتید دانشگاه‌ها برگزار شد، گفت: جلب مشارکت مردم، یکی از اهداف دولت یازدهم است و در کنار آن کمک گرفتن از بخش خصوصی و تشکل‌های حفاظت از محیط زیست، از برنامه‌های دیگر این دولت به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بخش‌ خصوصی می‌تواند در کنار دولت کمک‌رسان محیط زیست باشد، تصریح کرد: در اقدامی یک شرکت بیمه بخش خصوصی، پلنگ ایرانی را بیمه کرد، به طوری که اگر این پلنگ به دام‌ها حمله کند و این ثبت شود، همه خسارات توسط بیمه پرداخت می‌شود.

ابتکار با اشاره به اینکه رویکرد دولت یازدهم به سمت محیط زیست سوق دارد، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم، دولت محیط زیست است و در این دوره فرصتی پیش آمده که در کنار کارهای فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی که صورت می‌گیرد، نگاهی هم به محیط زیست داشته باشیم.

معاون رییس‌جمهور، عصر حاضر را عصر بیداری جهانی در خصوص محیط زیست دانست و ادامه داد: در حال حاضر مسئله تهدیدات زیست‌محیطی آینده بشر را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به امضای توافق‌نامه پاریس، خاطرنشان کرد: توافق‌نامه پاریس را امضا کردیم و هرچه سریع‌تر باید سهم خود را در این تفاهم اجرایی کنیم، هر چند ایران در برنامه‌های مربوط به سازگاری ایران با گازهای گلخانه‌ای پیشرو بوده و سازگاری آب و خاک هم در حال اجرا است.

ابتکار با بیان اینکه باید با شرایط جدید سازگار شویم، گفت: این نشان‌دهنده امنیت ما است و این بیداری جهانی دارد در جای‌جای جهان به یک جریان فکری و اجتماعی تبدیل می‌شود و تمام سعی ما این است که این مبحث را به یک حرکت دولتی تبدیل کنیم. دانشگاهیان را در این مهم مدنظر داشته‌ایم و خوشبختانه آیین‌نامه مشترکی در رابطه با مدیریت سبز ابلاغ کرده‌ایم.

معاون رییس‌جمهور با اشاره به اینکه حرکت سازمان‌های مردم‌نهاد، حرکت مبارکی بوده است، افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که می‌تواند داشته باشد، مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها است تا مسائل را رصد کنند و در جهت بهبود گام بردارند.

در ادامه، علی وقف‌چی، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: اولین بحثی که در زمینه محیط زیست در کشور دیده می‌شود، فقر فرهنگی است و اگر در این زمینه خود را اصلاح کنیم می‌توانیم موفق باشیم.

وقف‌چی با بیان اینکه هیچ قانونی نمی‌تواند جلوی تخریب محیط زیست را بگیرد، تصریح کرد: باید در زمینه فرهنگ‌سازی کار شود. باید قوی‌ترین دولت در نظارت و کوچک‌ترین دولت در اجرا باشیم و از تجربه‌های موفق دیگران در این زمینه بهره بریم.

نماینده مردم زنجان و طارم در خانه ملت افزود: قاطعیت دراجرای قوانین و اجرای آرای صادره از سوی دادگاه‌ها از مسائلی است که باید به آن‌ها توجه شود.

وی با بیان اینکه مشکلات مربوط به محیط زیست به حدی بالا است که حتی صدای کارشناسان حمایت از صنعت هم درآمده است، تصریح کرد: وضعیت هوای زنجان آلوده است.

درادامه، رییس اتاق بازرگانی زنجان نیز خاطرنشان کرد: وسعت دامنه محیط زیست بسیار گسترده است و با این جمع محدود، امکان انجام همه فعالیت‌ها امکان‌پذیر نیست.

غلامحسین جمیلی افزود: ما باید مرز بایدها و نباید را به طور کامل در حوزه محیط زیست مشخص کنیم که اگر این مهم اتفاق افتد هم افراد هم رکن‌ها از وضعیت بهتری برخوردار خواهند شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان