arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۹۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۶ - ۰۸ تير ۱۳۹۰

عقبگرد صنعت نفت در توليد طلاي سياه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس کميسيون انرژي مجلس با اشاره به کاهش 100 هزار بشکه اي توليد نفت ايران خواستار افزايش اختيار مديران نفت در مذاکرات بين المللي شد و اعلام کرد: امسال امکان توليد گاز از تمامي چاه هاي فاز 9 و 10 پارس جنوبي وجود ندارد.
 
حميدرضا کاتوزيان در گفتگو با مهر درباره آخرين وضعيت ساخت و توسعه فازهاي ميدان مشترک پارس جنوبي گفت: در حال حاضر عمليات اجرايي تمامي فازهاي جديد و قبلي پارس جنوبي با تأخير روبه روست.

کاتوزيان در مورد روند کاهش توليد نفت خام در سالهاي اخير، اظهار داشت: مطابق اهداف برنامه چهارم توسعه بايد ظرفيت توليد نفت خام ايران حدود يک ميليون بشکه افزايش پيدا مي کرد، به عبارت ديگر توليد نفت بايد از چهار ميليون به پنج ميليون بشکه در روز افزايش مي يافت.

رئيس کميسيون انرژي مجلس با بيان اينکه نه تنها اين افزايش يک ميليون بشکه اي حاصل نشده که توليد نفت هم کاهش يافت، افزود: سال گذشته در مجموع متوسط توليد روزانه نفت ايران 70 هزار بشکه کاهش يافته است.وي با بيان اينکه در اهداف برنامه چهارم توسعه در صنعت نفت عقبگرد داشته ايم، ادامه داد: بي ثباتي مديريتي، تغيير و تحولات گسترده مديريتي که به شخم زدن صنعت نفت منجر شد مهمترين عامل اين عقبگرد بوده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس نفتی جنوب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
0
0
با سلام
به عنوان یک کارشناس نفتی که به طور مستقیم با تولید از میادین نفتی جنوب و مخازن ان سرکار دارد عرض می کنم ، بسیاری از مدیران ارشد وزارت نفت مدام در مصاحبه ها و نشست ها از اینکه عمده مخازن نفتی جنوب کشور در نیمه دوم عمر خود قرار دارند به عنوان توجیه کاهش تولید استفاده می کنند و این در حالی است که با پیشرفت تکنولوژی در صنعت نفت حتی می توان تولید خوبی از میادین پیر و قدیمی داشته باشیم ،که ما این تکنولوژی ها را نداریم. در واقع به طور خلاصه باید گفت بر خلاف نظر بسیاری ... ما برای تولید نفت و افزایش آن همچنان نیازمند سرمایه گذاری و ورود تکنولوژی خارجی هستیم و تا شرایط ورود شرکتها ی مهم بین المللی در صنعت نفت و بخصوص در امر تولید نفت فراهم نشود مطمئن باشید روند تولید نفت کاهشی خواهد بود.
نفت محتاج مشارکت شرکتهای خارجی در امر تولید و توسعه میادین و جلوگیری از کاهش تولید است .
نظرات بینندگان