arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۹۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵

تاج: باشگاه های بدهکار حق شرکت در مسابقات فوتبال را ندارند

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: باشگاه هایی که نتوانند بدهی های خود را پرداخت کنند از سال آینده حق شرکت در مسابقات را ندارند و باید بالاخره از یک جایی جلو آنها را بگیریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهدی تاج، شامگاه شنبه در مجمع سالانه هیات فوتبال فارس افزود: اگر اینگونه باشگاه ها نتوانند به تعهدات مالی خود عمل کنند طبق قانون تیم های دیگری را جایگزین خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: با خرید و فروش باشگاه ها مخالفم و طبق آیین نامه باید تیم هایی که شرایط حرفه ای شدن را دارند در لیگ برتر شرکت دهیم که این امر بر اساس تاکید کنفدراسیون فوتبال آسیاست و ملزم به اجرا هستیم .

تاج ادامه داد: برخی رسانه ها اعلام کرده اند، کف گیر فدراسیون فوتبال به ته دیگ خورده است در حالی که اینگونه نیست، ما نه تنها بدهی نداریم بلکه 6 میلیون دلار هم از فیفا طلبکار هستیم که مجلس باید این موضوع را با جدیت دنبال کند.

وی گفت: هم اینک 18 تیم ملی در رده های مختلف فعال هستند که این تیم ها نیاز به هزینه های زیادی دارند و اگر طلب فدراسیون گرفته شود بسیاری از مشکلات نیز حل خواهد شد و ما می توانیم برای توسعه فوتبال بیشتر هزینه کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: در دنیا حقوق فوتبال شناخته شده است و آنها از روش های مختلف از جمله حق پخش تلویزیونی امرار معاش می کنند در حالیکه در کشورمان اینگونه نیست و نشست های زیادی هم که در این مورد با مسئولان صدا و سیما داشتیم، نتیجه نداد چرا که آنها به مشکلاتی اشاره کردند و گفتند چند ماه است حقوق پرسنل پرداخت نشده است .

وی اضافه کرد: تلاش زیادی کردیم تا توانستیم درآمد حاصل از برنامه های پیامکی تلویزیون که مربوط به باشگاه استقلال، تراکتور سازی و پرسپولیس بود بین تیم های لیگ برتری تقسیم کنیم.

تاج افزود: ناگزیریم برای سفر تیم ملی فوتبال بزرگسالان از هواپیمای چارتر استفاده کنیم که این امر هزینه های زیادی در بردارد.


وی بیان داشت: چین برای پیشرفت فوتبال کشورش، با حضور رئیس جمهوری این کشور، رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته المپیک جلسه ای را برگزار و برنامه 15 ساله ای برای توسعه فوتبال این کشور ترسیم کردند و ما نیز باید همین راه را برویم و برای درازمدت برنامه ریزی کنیم.

تاج بیان کرد: باید به فوتبال به صورت عملی نگاه کنیم و برای تحقق این امر به افرادی با تفکر برنامه ای نیاز است چرا که دیگر به صورت هیاتی و سنتی نمی توان فوتبال را اداره کرد.
وی در مورد فوتبال فارس هم گفت: این استان باید حتما یک تیم در لیگ برتر داشته باشد تا بتواند در توسعه فوتبال رشد کند و این امر نیز با همکاری تمام مسئولان استان فارس محقق خواهد شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان