arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵

آغاز رزمایش مشترک 5 روزه بحرین و عربستان در خلیج فارس

بحرین و عربستان مانور مشترکی با نام «پل خلیج 17» در آب‌های خلیج فارس آغاز کردند و قرار است پنج روز ادامه داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رزمایش مشترک بحرین و عربستان، که دومین رزمایش دریایی عربستان طی یک ماه گذشته در آب‌های خلیج فارس است، از یکشنبه (امروز) آغاز شد و قرار است تا پنجشنبه ادامه داشته باشد.

«الشرق‌الاوسط» در این خصوص نوشت در چارچوب همکاری نظامی و تبادل تجربه‌های دفاعی میان کشورهای حاشیه خلیج فارس دومین رزمایش نظامی مشترک با عنوان «جسر‌ الخلیج 17» با همکاری ناوگان دریایی شرقی عربستان سعودی و نیروی دریایی سلطنتی بحرین آغاز شد.

در این تمرین نظامی کشتی‌ها و قایق‌های جنگی، بالگرد، ناو و غیره شرکت دارند تا برخی تاکتیک‌های عملی را اجرا کنند.

این رزمایش مشترک در ادامه رزمایش «درع‌ الخلیج 1» (سپر خلیج 1) انجام می‌شود، رزمایشی که نیروهای دریایی عربستان در آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان در طول 10 روز (در ماه گذشته؛ مهرماه) انجام دادند .

اعزام نیروهای کویتی به بحرین

همزمان با آغاز این رزمایش و از سوی دیگر کویت اقدام به اعزام نیروهای امنیتی خود به بحرین کرد. این اقدام جهت شرکت نیروهای امنیتی کویت در مانور مشترک سرویس‌های امنیتی کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، مانور یاد شده قرار است در خلال ماه نوامبر برگزار شود و نیروهای امنیتی تمامی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در آن شرکت خواهند داشت.

نیروهای امنیتی این کشورها اقدام به برگزاری تمرین‌های میدانی برای مقابله با تهدیدات تروریستی متوجه منطقه خواهند کرد.

گفته شده که مانور یاد شده با هدف بالا بردن سطح آمادگی امنیتی میان وزارت‌ کشورهای اعضای شورای همکاری، تبادل تجارت در زمینه‌های مختلف مانند برنامه‌ریزی و اجرای مشترک و نیز تبادل اطلاعات امنیتی و اتخاذ تصمیم‌های مناسب در  حالات اضطراری صورت می‌گیرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان