arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۹۹۶
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۱ - ۰۸ تير ۱۳۹۰

مادرها و پدرها بخوانند ؛ يافته هاي جديد درباره سلامت کودکان

محققان ژلي ابداع کرده اند که دستهاي کودکان را پس از استفاده بشدت براق مي کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محققان ژلي ابداع کرده اند که دستهاي کودکان را پس از استفاده بشدت براق مي کند.

به گزارش انتخاب به نقل از مجله سوسايتي و هلث کر زماني که کودکان براي شستن دستشان اقدام مي کنند هرچه بهتر و با دقت بيشتري آنها را بشويند در شستن صحيح دستهايشان مهارت بيشتري کسب مي کنند. والدين کودک ذرات براق روي دست را به ميکروب تشبيه مي کنند و بدين صورت کودکان به شستن دست تشويق مي شوند.


اگر والدين به کودکان اجازه دهند خودسبزيجات مورد علاقه را آزادانه انتخاب کنند ميزان مصرف اين مواد غذايي ارزشمند در وعده هاي غذايي کودکان افزايش پيدا مي کند.

به گزارش بي بي سي نيوز براي نمونه، اسفناج به دليل وجود کلسيم تلخ است و مصرف آن براي کودکان آزاردهنده است؛ اما اگر والدين کودک را به مصرف اسفناج وادار کنند ديگر کودک به دليل شباهت اسفناج و کاهو از خوردن کاهو نيز اجتناب مي کند.

- رژيم غذايي پرچرب و خطر تولد نوزاد مرده

به گزارش ايرنا و به نقل از مجله هلث، استفاده از رژيمهاي غذايي پرچرب و فست فود جريان خون مادر به جفت را که تنها راه تغذيه جنين است کاهش مي دهد و احتمال تولد نوزاد نارس يا مرده افزايش مي يابد.
- آفتاب خطر ابتلا به آسم را کا
هش مي دهد!

به گزارش سايت «هلث» نورخورشيد منبع بي پايان ويتامين «د» است که خطر ابتلا به آسم را در کودکان به ميزان قابل توجهي کاهش مي دهد. کودکاني که در مناطق سردسير زندگي مي کنند بيشتر در برابر اين بيماري قرار دارند.
نظرات بینندگان