arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۱ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵

چگونه به کمک تست MBTI شغل متناسب با شخصیت مان را انتخاب کنیم؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 چگونه به کمک تست MBTI شغل متناسب با شخصیت مان را انتخاب کنیم؟

آزمون های روانشناختی یکی از ابزارهای مهم در شناخت ویژگی های شخصیتی و شغلی محسوب می شود. یکی از آزمون هایی که می تواند به ما برای شناخت ویژگی های شخصیتی مان و سنجش تناسب آن با مشاغل مختلف کمک کند، آزمون شخصیت شناسی مایرز-بریگرز (MYERS-BRIGGS TYPE INDICATOR) است. این آزمون روانشناختی بر اساس نظریه انواع ویژگی های روانشناختی روانشناس برجسته، آقای کارل یونگ (C.G Jung)، طراحی شده است.

افراد معمولا هنگام انتخاب شغل به علاقه و ویژگی های روانشناختی خودشان توجه می کنند و در نتیجه نتایج این نوع آزمون ها می تواند دیدگاه کلی خوبی نسبت به انتخاب مسیر حرفه ای آینده مان ارائه کند. در واقع هدف کلی این آزمون این است که بر اساس ترجیحات پایه افراد، آنها بتوانند معیار کلی برای شناخت از خودشان داشته باشند.

به طور کلی ادراک ما شامل همه راه هایی است که بر اساس آن از موضوع ها، افراد، اتفاق و حوادث و ایده ها شناخت پیدا می کنیم و بر اساس قوه قضاوت و استدلال نیز به جمع بندی و انتخاب می رسیم. این نوع آزمون ها در واقع بستری را برای درک و نیت رفتاری ما فراهم می کنند تا انتخاب خود را به بهینه ترین حالت برسانیم. نتایج کلی آزمون MBTI در شانزده طبقه بندی و بر اساس دو بعدی های گرایش به "برون گرایی-درون گرایی"، "شهودی-حسی"، "احساسی-منطقی" و "ادراکی- قضاوتی" ارائه می شود.

جالب است بدانید از سال 1962 میلیون ها نفر در دنیا از این آزمون استفاده کرده اند و  تست  MBTIقدمتی بیش از 50 سال دارد. شما می توانید به صورت رایگان، برای شناخت شخصیت خود از آزمونMBTI  در بخش آزمون های روانشناختی وب سایت تلنت یاب به نشانی Talentyab.com استفاده کنید. تیپ شخصیتی شما چیست؟
نظرات بینندگان