arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۰۸ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵

اوباما: ترامپ لایق ریاست جمهوری نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور آمریکا با برشمردن خدمات دولت خود، بار دیگر از نامزد جمهوری‌خواه انتخابات این کشور انتقاد کرد.
به گزارش انتخاب، به نقل از رویترز، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، مدعی شد در مدت ریاست جمهوری خود پانزده میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده است. 

وی در اظهاراتی در نوادا گفت: به هشت سال پیش بازگردیم. ما از دو جنگ طولانی مدت بازگشتیم. ما در آغازِ بد‌ترین بحران اقتصادی خود بودیم. افراد در حال از دست دادن شغل‌ها و خانه‌های خود بودند. من یک رئیس جمهور کامل نبودم، اما هر روز کار و تلاش کردم تا شما شرایط زندگی بهتری داشته باشید و به آرزوهای خود برسید. هشت سال بعد ما رکود را شکست دادیم. 

رئیس جمهور آمریکا افزود: ما پانزده میلیون فرصت شغلی جدید ایجاد کردیم. ما میزان وابستگی خود را به نفت وارداتی از خارج از کشور کاهش دادیم. ما میزان تولید انرژی پاک خود را دو برابر کردیم. میزان درآمد‌ها رکورد جدیدی را در سال گذشته شاهد بود. میزان فقر با سرعت بیشتری نسبت به سال هزار و نهصد و شصت و هشت کاهش یافته است. میزان بی‌اعتمادی به کمترین سطح خود رسیده است. 

اوباما در بخشی دیگر از اظهارات خود گفت: ما نیروهای نظامی شجاع خود را به نزد خانواده‌هایشان بازگرداندیم. ما اسامه بن لادن را از پای درآوردیم. بر اساس بسیاری از آمار و ارقام، کشور ما نسبت به هشت سال قبل قدرتمند‌تر، مرفه‌تر و امن‌تر است. 

وی در ادامه با حمایت از نامزد دموکرات انتخابات آمریکا گفت: با وجود همه پیشرفت‌هایی که داشته‌ایم اگر در شانزده روز آتی (باقی مانده تا انتخابات) تلاش نکنیم همه چیز تباه خواهد شد. در یک طرف فردی (ترامپ) وجود دارد که این موضوع را اثبات کرده است که برای این مقام لایق نیست و از طرف دیگر شاهد فردی به نام هیلاری کلینتون هستیم که شایستگی مقام ریاست جمهوری آمریکا را دارد.

برچسب ها: اوباما ، ترامپ ، آمریکا
نظرات بینندگان