arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۱۳۴
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۲ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵

کمیسیون بهداشت مجلس: زنگ خطر اختلال رفتاری در کشور به صدا درآمده/ شهرنشینی باعث افزایش آمار اختلالات روان شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه زنگ خطر اختلال رفتاری در کشور به صدا درآمده است، افزود: هزینه‌های حوزه بهداشت روان قابل توجه است درحالی که بیمه ها از آن حمایت نمی‌کنند.

به گزارش انتخاب، محمد نعیم امینی فرد درباره آمار 26 درصدی اختلال رفتاری در کشور، بیان کرد: این آمار می تواند زنگ خطری جدی برای حوزه سلامت به شمار رود؛ واقعیت آن است که مسایل مربوط به بهداشت روان مقطعی عنوان شده و متاسفانه بعد از مدتی فراموش می شود.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در دوره‌ای از زمان، موضوع بهداشت روان وارد شبکه سیستمی وزارت بهداشت و درمان شد اما در عمل اقدام سازمان یافته ای برای توجه به این مهم شاهد نبودیم که این نقص جدی به شمار می رود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: در تمام دنیا مساله اختلالات روانی با توجه به گسترش شهرنشینی، کم شدن ارتباطات اجتماعی، مشکلات حاشیه‌نشینی، آسیب‌های اجتماعی ناشی از شهرنشینی باعث شده که شاهد افزایش آمار اختلالات روان باشیم.

وی یادآور شد: خدمات سلامت روان دارای عنصر تخصصی است و باید زمان زیادی صرف درمان این گروه از بیماران کرد، این در حالی است که ما در عمل برای ادغام سیستم ارایه خدمات بهداشت و روان در سیستم شبکه بهداشت و درمانی شرایط خوبی نداریم، اگرچه طی یک الی دو سال اخیر وزارت بهداشت گام هایی را برداشته اما کافی نیست و تقاضای ما آن است که این وزارتخانه به طور جدی تر به این موضوع بپردازد.

امینی فرد افزود: امروزه استاندارد خاصی در ارتباط با تخت های روانپزشکی داریم مبنی بر اینکه در هر بیمارستانی 10 درصد تخت ها به بیماران روانی اختصاص یابد که هنوز این مهم عملیاتی نشده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: از سویی دیگر وزارت بهداشت باید برای درمان بیماران روانی به تربیت نیروهای متخصص روی آورد تا در این زمینه نیز با کمبود نیرو مواجه نباشیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان