arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۹ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵

اردوغان: به حمایت دوستم پوتین احتیاج دارم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در گفت و گو با کانال تلویزیونی روسیه -1، با تاکید بر اهمیت روسیه در امر مبارزه با تروریسم، گفت: برای مبارزه با تروریسم در خاورمیانه به حمایت دوستم پوتین احتیاج دارم.

تارنمای ترکی اسپوتنیک روز دوشنبه گزارش داد، اردوغان با شرکت در برنامه تلویزیونی ' Formula Vlasti' که با اجرای میخائیل گاسمن از کانال 'Rossiya-1' پخش می شود، به روند مبارزه با تروریسم در خاورمیانه اشاره کرده و گفت: در امر مبارزه مشترک با تروریسم در این منطقه به حمایت دوست عزیزم پوتین احتیاج دارم.

رئیس جمهوری ترکیه، حادثه سرنگونی جنگنده روسی در فراز مرز کشورش با سوریه در 24 نوامبر سال گذشته را ، طالعی بد در روابط دو کشور دانست و گفت: تحقیقات در خصوص علل بروز این حادثه ادامه دارد.

به دنبال کودتای نافرجام 25 تیرماه گذشته، گمانه زنی هایی را در خصوص عمدی بودن این اقدام و به دست عوامل نفوذی گروه گولن در نیروی هوایی ترکیه مطرح شده است.

اردوغان با اشاره به اینکه پروژه نیروگاه هسته ای آک کویو، یک پروژه حیاتی برای ترکیه محسوب می شود، گفت: در این زمینه وقت زیادی را از دست داده ایم. هدف ما پایان و بهره برداری هر چه سریعتر از این پروژه است.

در پروژه خط لوله انتقال گاز موسوم به جریان ترک نیز در حاشیه برگزاری شورای عالی کسب و کار ترکیه - روسیه که با حضور ولادیمیر پوتین رئیس دولت روسیه در استانبول برگزار شد، هر دو طرف اراده خود را برای اجرایی کردن این طرح در میان گذاشتند.
از سوی دیگر روزنامه ایزوستیای روسیه خبر داده است که روسیه اطلاعات مفید برای ترکیه در پیگیری عملیات سپرفرات در شمال سوریه را در اختیار دولت آنکارا قرار خواهد داد.

اسپوتنیک ترکی به نقل از این روزنامه نوشته است: این توافق در جریان سفر 10 اکتبر ولادیمیر پوتین به استانبول برای شرکت در کنگره جهانی انرژی، بین روسای ستاد فرماندهی ارتش ترکیه حاصل شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان