arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵

ارجاع سوال از وزیر راه و شهرسازی به صحن علنی مجلس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از قانع نشدن نمایندگان سوال کننده از پاسخ های عباس آخوندی و ارجاع سوالات به صحنی علنی مجلس خبر داد.
صدیف بدری با بیان این مطلب اظهار داشت: در جلسه امروز دو مسئله از جمله نتایج سفر کمیسیون به استان اردبیل و سوال تعدادی از نمایندگان از وزیر راه و شهرسازی رسیدگی شد.
نماینده مردم اردبیل با یادآوری سفر کمیسیون عمران به استان اردبیل و نتایج این سفر، گفت: نتایج سفر کمیسیون به استان با حضور وزیر و معاونان ایشان بررسی شد. وزیر و معاونان وی آخرین برنامه های وزارت راه و شهرسازی در خصوص دو پروژه راه آهن اردبیل - میانه و .. تشریح کردند. پروژه راه آهن اردبیل – میانه به طول 175 کیلومتر با 43 درصد پیشرفت فیزیکی از 10 سال قبل تاکنون در دست ساخت است. از آنجا که عملیات احداث این پروژه با قرارگاه خاتم الانبیاست قرار شد در جلسه ای دیگر مدیران این قرارگاه در جلسه ای مشترک در هفته های آینده تشکیل شود تا مشخص شود که این قرارگاه می تواند این پروژه را به بهره برداری برساند
وی بزرگراه های استان اردبیل دیگر مسئله مورد بحث عنوان کرد و افزود: قرار شد وزارت راه و شهرسازی از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی و با استفاده از اوراق اسناد خزانه اسلامی بدهی خود به پیمانکاران این پروژه را پرداخت کند تا پیمانکاران بتوانند روند اجرایی این پروژه ها را سرعت دهد.
سخنگوی کمیسیون عمران از مطرح شدن سوالات 5 نماینده از عباس آخوندی و قانع نشدن نمایندگان سوال کننده خبر داد و خاطرنشان کرد: محور سوالات درباره مسکن اجتماعی و سیاست های وزارت خانه، اتمام مسکن مهر، مسکن کارگران و سایر اقشار کم درآمد اقدامات وزارتخانه، ادغام اداره کل پایانه استان با سازمان راهداری و تهیه شرح وظایف و اختیارات وزارت راه و شهرسازی پس از ادغام بود. پاسخ آخوندی درباره مسکن اجتماعی این بود که به صورت تسهیلاتی از این طرح حمایت کرده است. این تسهیلات با اولویت نوسازی بافت فرسوده قرار بود از طریق پرداخت تسهیلات توسط بانک ها انجام شود که عملا هیچ اقدامی در این حوزه اتفاق نیفتاده است.
بدری ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی هیچ اقدامی برای نوشتن شرح وظایف و اختیارات انجام نداده است. استدلال آخوندی این بود که وزارت راه و شهرسازی با شرح وظایف دو وزارتخانه در هم ادغام شده انجام وظیفه می کند و عملا هیچ اساسنامه جدیدی برای وزارتخانه نوشته نشده است.
نماینده مردم اردبیل در مجلس پاسخ وزیر درباره ادغام اداره کل پایانه استان با سازمان راهداری را قانع کننده ندانست.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان