arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۱ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵

نوروزی: سوال ۴ نماینده از وزیر دادگستری / ارجاع سوال مربوط به "پدیده" به صحن مجلس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از سوال ۴ نماینده از وزیر دادگستری در کمیسیون خبر داد.

حجت الاسلام حسن نوروزی در تشریح جلسه امروز کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، افزود: مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری با حضور در جلسه کمیسیون به سوالات نمایندگان پاسخ داد، محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در خصوص مشکلات دادگستری همدان سوال خود را مطرح کردند اما از پاسخ وزیر دادگستری قانع نشدند.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه نیز از وزیر دادگستری در خصوص مشکلات دادگستری و دادسرای مشهد برای سهامداران پدیده شاندیز ایجاد کرده سوال کرد، وی همچنین درخصوص اعتراضات اهالی وابستگان پدیده شاندیز نیز سوالاتی را مطرح کردند اما قاضی پور نیز از پاسخ وزیر قانع نشد.

وی افزود: نصرالله پژمان فر نیز از وزیر دادگستری در خصوص شورای حل اختلاف و بی مهری های که به قضای این شورا شده است، سوال کرد و گفت که این افراد از حداقل حقوق یک کارگر هم برخوردار نیستند، در حالیکه اگر منشی ها و دفترداران و قضات کارشان قضایی محسوب می شود باید از حداقل حقوق برخوردار باشند، لذا پژمان فر هم از پاسخ وزیر دادگستری قانع نشد.

نوروزی یادآور شد: حسینعلی شهریاری در رابطه با تعزیرات حکومتی زاهدان نیز از وزیر دادگستری سوال کرد، وی مشکلاتی که تعزیرات در این استان ایجاد کرده را یادآور شد، از این رو وزیر دادگستری پاسخی مبنی بر برنامه ریزی جهت کنترل در گمرکات و کارهای در دستور این وزراتخانه برای این منطقه پاسخ نماینده سوال کننده را داد که برخلاف سایر سوالات این نماینده از پاسخ وزیر مربوطه قانع شد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با توجه به عدم اقناع نمایندگان از پاسخ سوالاتشان از وزیر دادگستری، سوالات به صحن علنی ارجاع داده خواهد شد، متاسفانه وضعیت پدیده شاندیز به گونه ای رقم خورده که تمامی نمایندگان نگران ساخته است. همچنین تعطیلی پدیده و مسکوت ماندن فعالیت آنان مشکلات را حل نخواهد کرد، از این رو پاسخ وزیر نتوانست نمایندگان را قانع کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان