arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۳ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵

واکنش رژیم صهیونیستی به قطعنامه یونسکو درباره بیت المقدس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از فراخواندن سفیر این رژیم در سازمان یونسکو در پی تصویب قطعنامه حفظ میراث فرهنگی فلسطینی ها در قدس شریف، خبر داد.

نتانیاهو روز چهارشنبه اعلام کرد: تصمیم گرفتیم سفیر خود در یونسکو را فرابخوانیم و در مورد آنچه باید انجام دهیم تصمیم خواهیم گرفت.

لازم به ذکر است که کمیته میراث جهانی یونسکو روز چهارشنبه با صدور قطعنامه ای حفاری های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در قدس را محکوم کرد.

سازمان علمی، تربیتی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو)  طی جلسه رای‌گیری نهایی، پیش‌نویس قطعنامه‌ای که ضمن نفی هرگونه ارتباط یهودیان با مجموعه مسجد الاقصی، این مکان شریف اسلامی را «مکان مقدس مسلمانان» توصیف می‌کرد، به تصویب رساند.

قطعنامه کمیته میراث جهانی یونسکو درباره مسجد الاقصی با ۱۰ رای موافق در مقابل ۲ رای مخالف، (ضد رژیم صهیونیستی) تصویب شد.

این درحالی است که یونسکو روز پنجشنبه هفته گذشته در جلسه‌ای برای بررسی قطعنامه پیشنهادی از سوی مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین، با ۲۴ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۲۶ رای ممتنع، پیش‌نویس آن را تایید کرده و مسجد الاقصی را یک مکان مقدس مسلمانان دانست.

پیشتر سازمان «یونسکو» با تصویب قطعنامه ای اعلام کرد که مسجدالاقصی جزء میراث اسلامی بوده و هیچگونه ارتباطی میان آن و یهودیان وجود ندارد.

به دنبال تصویب این قطعنامه، رژیم صهیونیستی تمامی همکاری های خود با این سازمان را به حالت تعلیق درآورد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان