arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵

دولت انگلیس پیشنهاد بلر برای همه‌پرسی دوم درباره بریگزیت را رد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دفتر نخست وزیر انگلیس نسبت به حرف‌های اخیر تونی بلر که خواسته بود مردم این کشور شانس دیگری برای ابراز نظرشان درباره خروج از اتحادیه اروپا پیدا کنند واکنش نشان داده و تاکید کرد، تونی بلر فقط می‌تواند "از جانب خودش" حرف بزند.

به گزارش ایسنا، به نقل از دیلی تلگراف، دفتر نخست وزیر انگلیس تقاضای تونی بلر نخست وزیر اسبق این کشور برای دادن شانس دومی به مردم برای رای دادن درباره بریگزیت را رد و تاکید کرد: بلر فقط از جانب خودش می‌تواند حرف بزند.

این واکنش دفتر نخست وزیری انگلیس بعد از آن مطرح شد که تونی بلر گفت، مردم انگلیس باید زمانی که مشخص شود بریگزیت چه تبعات و نتایجی خواهد داشت یک فرصت دیگر داشته باشند تا به اعلام رای خود درباره یک بریگزیت نهایی بپردازند.

وی تاکید کرد، این فرصت یا می‌تواند به شکل یک رای گیری در پارلمان، یک انتخابات یا یک همه پرسی دوم باشد.

این حرف‌های تونی بلر بعد از آن زده شد که وی مقاله‌ای را نوشته و در آن خواهان بسیج حامیان باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا برای "جدا شدن از ائتلافی که بریگزیت را به ما داد" شد.

سخنگوی ترزا می نخست وزیر انگلیس گفت: موضع نخست وزیر انگلیس کاملا روشن بوده است. مردم انگلیس حرفشان را زده‌اند و ما هم این حرف را گوش کرده و اتحادیه اروپا را ترک می‌کنیم.

وی افزود: نه فقط موضع نخست وزیر انگلیس در این مورد کاملا مشخص است بلکه او صراحتا چنین موضعی را در دیدار با رهبران اروپا هم گفته است. هیچ گونه همه پرسی دومی درباره بریگزیت برگزار نخواهد شد و ما قصد داریم اتحادیه اروپا را ترک کنیم.

دفتر نخست وزیر انگلیس همچنین برخی نگرانی‌ها درباره این که بلر دیدگاه‌هایش را با فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه مطرح می‌کند، رد کرده و گفت: تونی بلر صلاحیت این را دارد که از جانب خودش دیدگاه‌هایش را با هر کسی که بخواهد مطرح کند اما او فقط می‌تواند از جانب خودش حرف بزند.

نظرات بینندگان