arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵

گزارش روسیه از جنایات جنگی ائتلاف بین‌المللی در سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روسیه با ارائه گزارشی از جنایات جنگی صورت گرفته از سوی نیروهای ائتلاف بین‌المللی در سوریه، از کشته شدن شمار زیادی غیرنظامی و توقف فعالیت بسیاری از زیرساخت‌های مهم این کشور خبر داد.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری اسپوتینک، روسیه فهرستی از جنایات جنگی انجام شده توسط ائتلاف بین‌المللی ضدداعش در سوریه را به سازمان ملل متحد ارائه کرده است.

در گزارش ارائه شده از سوی روسیه آمده است: حملات هوایی انجام شده توسط آمریکا از اکتبر سال 2015 تاکنون بارها منجر به کشته شدن غیرنظامیان سوری و توقف بهره‌برداری از زیرساخت‌های مهم شده است.

به گزارش اسپوتنیک، اعضای ائتلاف بین‌المللی بطور یکصدا و واحد از جنایات جنگی روسیه در حلب سخن می‌گویند که در نهایت موجب اخراج این کشور از شورای حقوق‌بشر سازمان ملل شد؛ این در حالیست که روسیه نیز به نوبه خود فهرستی از جرائم جنگی ائتلاف بین‌المللی را ارائه داده که در آن اعضای ائتلاف مقصر شناخته شده‌اند.

این لیست که به طور مفصل در آن به جنایات جنگی ائتلاف بین‌المللی در روسیه اشاره شده، شامل طرح‌های مربوط به مکان‌هایی است که هدف بمباران‌های ائتلاف قرار گرفته‌اند و طی آن شمار زیادی از غیرنظامیان جان خود را از دست داده‌اند.

در زیر به این گزارش می‌پردازیم:

طی فوریه سال 2016 میلادی، ائتلاف تحت رهبری آمریکا اقدام به حمله به یک بیمارستان سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) در نزدیکی «معارت النومان» کرد و منجر به کشته شدن 9 نفر و مجروح شدن 26 تن شد.

پس از حمله به روستای Tavhar در حلب طی روز 19 ژوئیه گذشته، 125 غیرنظامی کشته شدند و چندین خانه این روستا تخریب شد.

علاوه بر این، ائتلاف بین‌المللی در روز 29 ژوئیه نیز به روستای El-Gangoura در 23 کیلومتری شهر منبیج حمله کرد که در نتیجه آن 41 غیرنظامی کشته شدند.

در روز 5 اکتبر نیز روستای Sulsana در منطقه حلب توسط ائتلاف بین‌المللی بمباران شد و در جریان آن 20 غیرنظامی از جمله 3 کودک کشته و 40 نفر مجروح شدند.

به گزارش اسپوتینک، تمامی مواردی که روسیه در گزارش خود به آنها اشاره کرده، با نقشه تمامی مکان‌هایی که هدف حملات نیروهای ائتلافی قرار گرفته‌اند، همراه است؛ اما آنچه هم‌اکنون اهمیت دارد واکنش سازمان ملل به این گزارش است که باید منتظر آن بود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان