arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵
رقابت های کشتی دانشجویان جهان؛

فرنگی کاران ایران سوم جهان شدند

فرنگی کاران ایران با کسب سه مدال برنز در رقابت های کشتی دانشجویان جهان عنوان سومی را از آن خود کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آخرین روز از دوازدهمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی دانشجویان جهان در ترکیه با کسب سه مدال برنز و ایستادن تیم ایران بر سکوی سوم این مسابقات به پایان رسید.

در این مسابقات ترکیه با 64 امتیاز قهرمان شد و تیمهای ایران و بلاروس هر دو با 59 امتیاز اما باتوجه به داشتن مدال طلا بلاروس دوم شد و ایران در جایگاه سوم قرار گرفت.

محمد رضا گرایی در وزن 66 کیلوگرم در دور اول کشتی گیر اوکراینی که مدال طلای جوانان جهان را در کارنامه دارد از پیش رو برداشت. در دور دوم حریف اسپانیایی را شکست داد و در دور سوم مقابل نماینده ترکیه شکست خورد و راهی رقابت رده بندی شد . در این مرحله با شکست نماینده لهستان مدال برنز را به گردن آویخت.

رسول گرمسیری در وزن 75 کیلوگرم، در اولین مسابقه مقابل نماینده روسیه به برتری رسید. او مقابل ورزشکاری از لهستان شکست خورد تا به دیدار رده بندی برسد. گرمسیری در مسابقه رده بندی مقابل حریف بلاروسی به برتری رسید و توانست دومین مدال برنز امروز کاروان کشتی فرنگی کشورمان را بدست آورد.

در وزن 85 کیلوگرم سامان عزیزی، در مسابقه اول مقابل کشتی گیر میزبان به برتری رسید و با شکست مقابل نمایندگان مجارستان، روسیه و بلاروس در رده پنجم ایستاد.

در وزن 130 کیلو گرم امیر قاسم منجزی مقابل کشتی گیر فرنگی کار قزاقستان به پیروزی دست یافت. وی در دومین مسابقه در برابر نماینده بلاروس نتیجه را واگذار کرد و با این شکست به مسابقه رده بندی رسید. منجزی در این مسابقه موفق به برتری مقابل کشتی گیر لهستان شد و با کسب نشان برنز آخرین مدال کاروان کشتی ایران را از آن خود کرد.

تیم کشتی فرنگی کشورمان در روز نخست این رقابتها با درخشش فرشاد عیسوند در وزن 59 کیلو گرم صاحب مدال نقره و برومند اصلان در وزن 71 کیلوگرم صاحب مدال برنز شد.
به این ترتیب تیم کشتی فرنگی ایران در دوازدهمین دوره رقابتهای کشتی دانشجویان جهان در کروم ترکیه با 5 مدال شامل یک نقره و چهار برنز به کار خود پایان داد.

همچنین تیم کشتی آزاد دانشجویان کشورمان نیز در این رقابتها با کسب هشت مدال شامل 5 طلا و سه برنز بر سکوی نخست جهان قرار گرفت.

دوازدهمین دوره مسابقات کشتی قهرمانی دانشجویان جهان با حضور نمایندگان 25 کشور جهان از چهارم تا نهم آبان‌در کروم ترکیه برگزار شد.
 
 
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

نظرات بینندگان