arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۳ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵

پوردستان: سال 93 داعش به سمت مرزهای ایران حرکت کرد اما نیروهای مسلح مانع شدند

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت:داعش در خردادماه سال 93 در کمتر از یک ماه حرکت خود را از غرب عراق به مرزهای ایران آغاز کرد اما با هماهنگی و همدلی نیروهای مسلح کشور داعش نتوانست خود را به مرزهای ایران برساند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امیر احمدرضا پورستان در یادواره شهدای اصغرآباد در توابع شهرستان خمینی‌شهر اظهار داشت: ملت ایران از زمانی که اسلام را شناخت همواره در خدمت اسلام و قرآن بوده و این ملت، ملتی متدین، وفادار و بی‌نظیر است.

وی افزود: زمانی که رژیم بعث عراق با تمام تجهیزات مرزهای ما را مورد تجاوز قرار داد مردم به ندای تاریخی امام راحل لبیک گفتند و راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند.

وی با اشاره به تفاوت جهاد کبیر، جهاد اصغر و اکبر تصریح کرد: جهاد اکبر همان جهاد با نفس و جهاد اصغر مقاتله با دشمنان است اما جهاد کبیر عدم تبعیت از دشمن را معنا می‌دهد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه پهلوی دوم از آمریکا تبعیت محض داشت، گفت: شاه با وجو‌د همه خوش‌‌خدمتی‌ها پس از فرار از کشور چند‌ ساعت از رئیس‌جمهور آمریکا خواهش می‌کرد که هواپیمای خود را در آمریکا بر زمین بنشاند اما آمریکایی‌ها قبول نکردند؛ این نتیجه تبعیت از دشمن است.

پوردستان بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی عربستان نقش ایران قبل از انقلاب را ایفا کرد و هر صنعتی که در آمریکا به بحران برخورد می‌کرد عربستان بخشی از سهام آن را خریداری می‌کرد.

وی افزود: اما امروز پس از انتشار اسنادی مبنی بر دست داشتن عربستان در حادثه 11 سپتامبر و با تصویب قانونی مبنی بر گرفتن خسارت از عربستان، عربستانی‌ها مجبور هستند هزینه 2 تا 3 تریلیون دلار به آمریکایی‌ها خسارت دهند که این موضوع نیز نتیجه تبعیت از دشمنان خداست.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به جنگ‌های ترکیبی گفت: پس از جنگ جهانی دوم آمریکایی‌ها راهبرد جنگ‌های ترکیبی را برای دسترسی آسان و سریع به اهداف خود تعریف کردند و در این مسیر از همه ابزارهای جنگ سخت، جنگ نرم، دیپلماسی و فشارهای اقتصادی استفاده می‌کنند.

پوردستان ادامه داد: آمریکایی‌ها این راهبرد را از ابتدای انقلاب علیه ایران اسلامی پیاده‌سازی کردند که منزوی‌سازی ایران، تحریم، راه‌اندازی موج وسیعی از ترورها، ایجاد ناامنی در استان‌های مرزی و تحمیل جنگ بر کشور از جمله اقدامات آنان‌  علیه ملت ایران است.

وی با بیان اینکه امروز با شیوه‌های جدید تهدیدات روبه‌رو هستیم، خاطرنشان کرد: یکی از حوزه‌های جنگ‌های ترکیبی جنگ‌های نیابتی در منطقه است که توسط گروه‌های تکفیری اجرا می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: داعش در خردادماه سال 93 در کمتر از یک ماه حرکت خود را از غرب عراق به مرزهای ایران آغاز کرد اما با هماهنگی و همدلی نیروهای مسلح کشور داعش نتوانست خود را به مرزهای ایران برساند.

پوردستان گفت: امروز بخشی از داعش به افغانستان رفته و بخشی از طالبان با او بیعت کرده‌اند و این گروه تلاش می‌کند تا خود را به مرزهای ایران نزدیک سازد. نیروهای مسلح با رصد دقیق نسبت به تحرکات دشمن ظرفیت‌های دفاعی لازم را متناسب با تهدیدات ایجاد کرده‌اند.

وی بیان کرد: مطمئن باشید فرزندان شما در نیروهای مسلح هرگز غافلگیر نمی‌شوند و ما هر کشور تهدیدکننده به همراه حامیانش را مورد هدف قرار می‌دهیم و ملت ایران و نیروهای مسلح با فرمانبری از رهبر معظم انقلاب جرأت حمله را از دشمن گرفته‌اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به سرمایه‌گذاری دشمن در جنگ نرم گفت: آمریکایی‌ها در جنگ نرم بر علیه ملت ایران به دنبال تسخیر دل‌ها و افکار جوانان ایران هستند و مطرح می‌کنند که ما کشوری هستیم که می‌گوییم آینده چگونه باید باشد.

پوردستان بیان کرد: دشمن با اعمال تحریم ‌علیه ملت ایران تلاش کرد تا به اقتصاد ایران آسیب بزند، اما ملت ایران با پیروی از تدابیر رهبر معظم انقلاب در مقابل این تهدیدات ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه تبعیت محض از تدابیر رهبر معظم انقلاب باید مورد توجه همه باشد، اظهار داشت: شهدا با اهدای خون خود پرچم را به دست ما داده‌اند و ما باید تلاش کنیم تا پرچمدار خوبی باشیم و در مسیر تدابیر رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم.
منبع: تسنیم
برچسب ها: لبیک ، داعش ، مرز
نظرات بینندگان