arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵

تخلفات هواداران به ضرر باشگاه استقلال شد/ چهار جلسه محرومیت تماشاگران نماینده یزد

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص تخلفات تیم های لیگ برتری و لیگ دسته یک آرای خود را صادر کرد که جریمه 80 میلیونی ریالی باشگاه استقلال به دلیل تخلفات هوادارانش از جمله آنان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
درجریان برگزاری دیدار تیم های فولاد خوزستان و استقلال تهران در چارچوب رقابت های هفته دهم لیگ برتر که در ورزشگاه غدیر اهواز انجام شد، هواداران منتسب به دو تیم تخلفاتی داشتند که اعضای کمیته انضباطی دراین خصوص جرایم نقدی برای دو باشگاه در نظر گرفت.
براین اساس جریمه درنظر گرفته شده برای تیم استقلال تهران 80 میلیون ریال و جریمه تیم فولاد خوزستان 50 میلیون ریال تعیین شد.
هواداران خوزستان سنگ و نارنجک به زمین پرتاب کردند و هواداران استقلال نیز بطری و سنگ به درون زمین ریختند.
اعضای کمیته انضباطی درباره دیدار تیم های پرسپولیس تهران و صنعت نفت آبادان، نیزطبق بند 2 ماده 33 و 66 آیین نامه انضباطی محمد شادکام بازیکن تیم صنعت نفت آبادان را به دلیل بروز رفتار غیر ورزشی و شروع درگیری با بازیکنان حریف به یک جلسه محرومیت تعلیقی و سی میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.
اعضای کمیته انضباطی در خصوص دیدار تیم های ماشین سازی تبریز و پیکان تهران به دلیل تخلفات نیمکت نشینان تیم ماشین سازی تبریز و ورود بدون اجازه به زمین بازی بعد از به ثمر رسیدن گل چهارم حریف، این تیم را به پرداخت 30 میلیون ریالی جریمه نقدی محکوم کردند.
به دلیل ورود غیرقانونی کادر فنی تیم ماشین سازی، دیدار این تیم برابر تیم پیکان 5 دقیقه متوقف شد.
همچنین حسین صادق پور و سعید بخشی پور مربی تیم ماشین سازی تبریز که به دلیل اعتراض به داور بازی از زمین مسابقه اخراج شدند با تذکر کمیته انضباطی مواجه شدند.
البته این تمامی جرایم برای تیم ماشین سازی نبود و این تیم به دلیل فحاشی هواداران منتسب به این تیم به داور این دیدار به 80 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
درجریان دیدار تیم های سایپا تهران و سپاهان اصفهان نیمکت نشینان تیم سپاهان اصفهان، پس از دریافت گل مساوی بدون اجازه وارد زمین بازی شدند این باشگاه را به پرداخت 30 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد، علاوه بر این، تیم سپاهان به دلیل فحاشی هوادارانش با جریمه هشتاد میلیون ریالی دیگر مواجه شد.
اعضای کمیته انضباطی در ادامه یک روز پرکار و شلوغ، منصور شفیعی مربی تیم سیاه جامگان را به دلیل رفتار غیر مسئولانه و تحریک آمیز در دیدار برابر نفت تهران که منجر به اخراج وی از نیکمت شد،‌ یک جلسه محرومیت از همراهی این تیم و پرداخت 10 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کردند.
اعضای این کمیته درباره دیدار تیم های فولاد یزد و راه آهن تهران در لیگ آزادگان نیز به این شرح تصمیم گیری کردند.
تیم فولاد یزد به دلیل پرتاب بطری ازسوی هوادارانش به سمت داوران این دیدار که باعث ایجاد وقفه در بازی شد این تیم را طبق بند یک ماده 79، به یکصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.
همچنین این باشگاه در ادامه فحاشی تماشاگرانش به داور و ضرب و شتم آنان طبق بند 3 ماده 79 نیز به پردادخت 200 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.
اعضای کمیته انضباطی همچنین تماشاگران این تیم را از همراهی تیمشان در چهار جلسه خانگی محروم کرد البته این رای قابل تجدید نظر اعلام شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان