arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۱ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵

بیانیه موگرینی به مناسبت انتخاب «میشل عون» به ریاست جمهوری لبنان

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به مناسبت انتخاب «میشل عون» به عنوان رئیس جمهور لبنان بیانیه ای صادر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به مناسبت انتخاب «میشل عون» به ریاست جمهوری جمهور لبنان بیانیه‌ ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه اروپا، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به مناسبت انتخاب «میشل عون» به عنوان رئیس جمهور لبنان بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: انتخابات امروز راه را برای مشارکت تمامی گروه های سیاسی این کشور در مسیر گفتگوئی سازنده به منظور تسهیم مسئولیت ها در برابر بحران بلند مدت در این کشور و پاسخگوئی به شهروندان لبنانی باز کرده است. ما  نیز در اتحادیه اروپا کاملاً متعهد به حمایت از لبنان در همه زمینه‌ ها و به ویژه در خصوص بحران آوارگان هستیم.

«فدریکا موگرینی» در این بیانیه تأکید کرد: وحدت ملیِ مبتنی بر قانون اساسی، توافق طائف، بیانیه بعبدا و التزام به قطعنامه‌ های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل متحد از قبیل قطعنامه ۱۷۰۱ برای آینده لبنان نقش حیاتی دارد. دولت جدید لبنان باید در فضای سیاسی جدید، ثبات کشور را تضمین کرده، به اتخاذ تمهیدات اقتصادی و اجتماعی لازم در جهت مصالح تمامیِ لبنانی‌ ها مبادرت ورزد.

در ادامه بیانیه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آمده است: انتخابات پارلمانی آتی در سال ۲۰۱۷ لحظه مهم دیگری برای دموکراسی در این کشور خواهد بود. اتحادیه اروپا آماده حمایت است و در صورت دعوت مقامات لبنانی، مأموریت نظارت بر انتخابات را به انجام خواهد رساند.

موگرینی در پایان خاطر نشان کرد: در نهایت، بگذارید از نقشی که نخست‌ وزیر سلام و نبیه بری رئیس پارلمان در دوره بحران (فقدان ریاست جمهوری) ایفا کردند، تقدیر کنم و نیروهای مسلح لبنان و همه نهادهای امنیتی را به خاطر تأمین امنیت در این دوران مورد ستایش قرار دهم.

منبع: مهر
نظرات بینندگان