arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۲ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵

فرمانده عملیات آزاد سازی نینوا: نیروهای عراقی تا ساعاتی دیگر به سوی مرکز موصل حرکت می کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده عملیات آزاد سازی نینوا دوشنبه شب، با بیان اینکه 'نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم در دروازه های موصل خیمه زده اند'، به خبرنگار ایرنا اطلاع داد، نیروهای عراقی که دو هفته پیش با فرمان العبادی نبرد موصل را آغاز کرده اند،تا ساعاتی دیگر وارد شهر موصل می شوند.

سرلشکر عبدالوهاب الساعدی، گفت: نیروهای عراقی آماده اند تا به محض صدور فرمان آغاز عملیات ورود به شهر، از محورهای مختلف، به سمت مرکز شهر موصل حرکت کنند.
 
وی تاکید کرد که هم اکنون نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم عراق در فاصله چند صد متری از اولین خیابان های شهر موصل قرار دارند.
 
سرلشکر الساعدی با اشاره به آزادسازی و پاکسازی منطقه روزوایه و کارخانه های سیلو در این منطقه گفت : هم اکنون نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم منطقه کوکجلی را به محاصره در آورده و با محاصره آن در فاصله هایی کمتر از 500 متری حومه شرقی شهر موصل مستقر شده اند.
 
فرمانده عملیات آزادسازی نینوا همچنین به خبرنگار ایرنا گفت که روز دوشنبه ، پس از آنکه روزستای روزوایه آزاد شد، بیش از صد خانوار از این روستا به مناطق امن تخلیه شدند.
پیش از این در بعد از ظهر دوشنبه، علی الیاسری فرمانده نیروهای مقاومت اسلامی سرایا الخراسانی به خبرنگار ایرنا گفته بود که اولین یگان های نظامی عراق در روز جاری به حومه موصل رسیدند.
 
وی گفت که دو روستای کوکز و حی الصدام در حومه موصل به تصرف نیروهای عراقی در آمده است.
 
براساس این گزارش، از روز جمعه این هفته به دنبال ورود نیروهای الحشدالشعبی به عملیات موصل ، پیشروی های سریع نظامیان عراقی در منطقه عملیاتی، سرعت گرفته است.
گروه های الحشدالشعبی در محور غربی ، در حال نزدیک شدن به شهر تلعفر در 50 کیلومتری غرب موصل و نیز مرزهای سوریه هستند.
 
عملیات موصل از 17 اکتبر جاری با فرمان حیدرالعبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در استان نینوا آغاز شده است که از دهم ژوئن 2014 با توطئه برخی جریان های داخلی و دولت های منطقه، به دست داعش افتاده بود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان