arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۱ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵
دبیر حمل ‌و ‌نقل ستاد اربعین اعلام کرد:

تقسیم‌بندی استانی برای تردد منظم زائران اربعین حسینی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی از تقسیم‌بندی استانی برای ورود و خروج زائران اربعین حسینی از سه مرز مهران، چزابه و شلمچه خبر داد و گفت: طبق مصوبه ستاد اربعین همه زائران فقط می‌توانند از مرزهای ثبت شده در ویزای خود خارج و وارد شوند.

به گزارش انتخاب، محمدجواد عطرچیان افزود: در راستای برقراری نظم در تردد و رفاه حال زائران اربعین حسینی طبق مصوبه ستاد اربعین، همه زائران استان‌های شمال و شمال غرب از مرز مهران، استان‌های مرکزی و شمال شرقی از مرز شلمچه و چزابه و استان‌های جنوبی و جنوب شرق از مرز شلمچه عبور کنند.
وی گفت: طبق مصوبه ابلاغی ستاد اربعین به استان‌ها، زائران در زمان برگشت نیز باید از مرزهای زمان رفت خود به کشور بازگردند و هیچ‌کس از این قاعده آن مستثنی نیست.
دبیر حمل ‌و ‌نقل ستاد اربعین تأکید کرد: این تقسیم ‌بندی باید از سوی همه زائران رعایت شود و طبق مهر مندرج در روادید، زائر نمی‌تواند از مرز دیگری وارد یا خارج شود، زیرا هیچ‌گونه سرویسی برای دسترسی به سایر مرزها در استان‌های سراسر کشور پیش‌بینی نشده است.
عطرچیان با اشاره به شلوغی مرز مهران در سال گذشته خاطرنشان کرد: 60 درصد جمعیت از مهران و 40 درصد از دو مرز دیگر به کشور عراق رفتند و 70 درصد زائران از مرز مهران و 30 درصد از شلمچه و چزابه به کشور بازگشتند.
وی به هدف اصلی اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: تقسیم‌بندی تردد از سه مرز مهران، چزابه و شلمچه برای جلوگیری از طولانی شدن مدت انتظار و تشکیل صف‌های طولانی انجام شد و طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، 42 درصد زائران از مرز مهران و 58 درصد از مرزهای شلمچه و چزابه از کشور خارج و وارد خواهند شد. 
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان